חדשות בארץ

כינה את ישראל "פושעת מלחמה", הוחרם – והתנצל

פאדי קוסגרייב, אחד ממארגני ועידות הטק הגדולות בעולם, התבטא נגד ישראל. מייסד טאבולה השיב: "חמאס יותר גרוע מדאעש והנאצים ביחד כי אפילו היטלר לא שרף תינוקות. זה פשוט לא זמן טוב להיות 'צודק' פאדי, ואתה פשוט טועה". קוסגרייב התנצל לאחר מכן: "המתקפה של חמאס היא מרושעת, דוחה ומפלצתית"

  • ד' חשון התשפ"ד
פאדי קוסגרייב (צילום: shutterstock)פאדי קוסגרייב (צילום: shutterstock)
אא

בכירים בהייטק הישראלי משתפים פעולה כדי להחרים את פאדי קוסגרייב, אחד ממארגני ועידת הטק הגדולה בעולם. קוסגרייב כתב בחשבון הטוויטר שלו כי הוא נחרד מהרטוריקה של מנהיגי המערב, מול מה שכינה "פשעי מלחמה" שישראל מבצעת לטענתו. התגובות נגדו לא איחרו לבוא.

מייסד ומנכ"ל טאבולה, אדם סינגולדה, צייץ בתגובה לדבריו של קוסגרייב: "כשאימהות רואות את התינוקות שלהן נשרפים חיים על ידי טרוריסטים, כשכמעט 200 בני אדם עדיין מוחזקים כבני ערובה הרחק ממשפחותיהם, כאשר חמאס שהוא יותר גרוע מדאעש והנאצים ביחד כי אפילו היטלר לא שרף תינוקות - זה פשוט לא זמן טוב להיות 'צודק' פאדי, ואתה פשוט טועה. לא אקח חלק ביוזמות עתידיות שלך ולעולם לא נעבוד יחד בעתיד".

לאור התגובות, קוסגרייב ניסה לרכך את הדברים, ואתמול אמר כי "המתקפה של חמאס היא מרושעת, דוחה ומפלצתית". הוא הוסיף כי "אני מבין שמה שאמרתי, בתזמון שבו אמרתי זאת והאופן שבו זה הוצג גרמו לכאב עצום לרבים. אני מתנצל מעומק הלב בפני כל מי שנפגע מהמילים שלי".

למרות זאת, ספק אם ההתנצלות תעבור בשקט. בחברת הסייבר וויז שאותה מנהל אסף רפפורט הודיעו, כי החברה לא תשתתף בוועידה בליסבון שקוסגרייב בין מארגניה. חברות נוספות הצטרפו במהלך היום בהדרגה וקראו לחרם. מנכ"ל חברת AI21, אורי גושן,  שהיה אמור לשאת נאום מרכזי בוועידה, צייץ: "בעוד חודש הייתי אמור לשאת נאום מרכזי בועידת WebSummit בליסבון, אך לא אעשה זאת. מנכ"ל הועידה, פאדי קוסגרייב, לא מצא לנכון להזדעזע מהזוועות שביצע ארגון הטרור חמאס ב-7 באוקטובר בישראל. עריפת ראשי תינוקות לעיני הוריהם, שנורו לאחר מכן; שריפת משפחות בעודן בחיים; הוצאה להורג של נשים מבוגרות; צילום זוועות אלו ופרסום שלהן ברשתות החברתיות בליווי גילויי שמחה, כולל בטלפונים של הקורבנות כדי שבני משפחתם יוכלו לצפות במחזות הנוראיים האלה. מכל הזוועות הללו בחר קוסגרייב להתעלם. אם לא די בכך, למרות הבנתו החלקית בהיסטוריה ובגיאופוליטיקה של אזורינו, הוא גם העז לפרסם דברים נגד מדיניות ממשלת ישראל. תגובה מתועבת ופשיטת רגל מוסרית".

מנכ"ל עמותת בוגרי 8200, חן שמילו, מסר בתגובה: "הציוצים של קוסגרייב מבישים ומכאן אני קורא למייסדות ומייסדי סטארט אפים, כמו גם לחברות גדולות, לאחד כוחות כדי לשים קץ לצביעות המגוחכת הזו של פאדי קוסגרייב שיצא כנגד ממשלות שגינו את חמאס. חמאס הוא דאעש. נקודה. אם אתה תומך בטבח של חפים מפשע - תישאר מחוץ למשחק. אני קורא מפה, בשם עמותת בוגרי 8200, לבטל כל השתתפות או חסות".

משגרירות ישראל בפורטוגל נמסר, כי היא פנתה לעיריית ליסבון והודיעה לה שישראל תחרים את הוועידה.

תגיות:מלחמהחמאסהייטק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה