חדשות בארץ

צה"ל נערך לכניסה קרקעית: "נילחם תקופה ארוכה. לא נשאיר זכר לחמאס"

קצין בכיר בצה"ל אמר, כי זרוע היבשה נמצא ברמת מוכנות גבוהה. מניין הנרצחים במתקפת חמאס עלה ליותר מ-1,400. הבוקר: ראש ממשלת בריטניה מגיע לביקור. ביידן סיכם את ביקורו: "ה-7 באוקטובר – היום הקטלני לעם היהודי מאז השואה. הטרוריסטים לא ינצחו"

  • ד' חשון התשפ"ד
צה"ל בעזה (צילום: Michael Giladi/Flash90)צה"ל בעזה (צילום: Michael Giladi/Flash90)
אא

המלחמה בישראל נכנסה ליומה ה-12: שצה"ל המשיך הלילה (בין רביעי לחמישי) לתקוף מטרות של חיזבאללה בלבנון, זאת בתגובה לירי שבוצע לעבר ישראל ביממה האחרונה. מדובר צה"ל נמסר כי הותקפה עמדת תצפית ממנה נורה אתמול טיל נ"ט לראש הנקרה, וחוליית מחבלים ששיגרה פצצות מרגמה - חוסלה.

במקביל, נמשכות ההפצצות של חיל האוויר ברצועת עזה. זרוע היבשה הודיעה הלילה על מוכנות גבוהה לקראת כניסה קרקעית לעזה. קצין בכיר מסר: "זה לא מבצע מוגבל, זו מלחמה. אנחנו מבינים שאנחנו הולכים להילחם תקופה ארוכה. המטרה שלנו זה לא להשאיר זכר לחמאס בעזה".

אחרי שנשיא ארה"ב ג'ו ביידן סיים את ביקורו בישראל, הבוקר יגיע לישראל ראש ממשלת בריטניה, רישי סונאק. הוא ייפגש עם נשיא המדינה יצחק הרצוג וראש הממשלה בנימין נתניהו. בהמשך הוא ימריא לביקורים במדינות אחרות באזור. עוד לפני הגעתו, סונאק גינה את מתקפת הטרור הרצחנית של חמאס.

במהלך שהותו בארץ, התייחס ביידן לפיצוץ בבית החולים בעזה. הוא הדגיש כי לא מדובר בתוצאה של פעולה ישראלית. אחרי ביקורו ביידן צייץ: "הרוב המוחלט של הפלסטינים הם לא חמאס, והוא לא מייצג את העם הפלסטיני. ה-7 באוקטובר הפך ליום הקטלני ביותר לעם היהודי מאז השואה. הוא הציף מחדש זיכרונות כואבים וצלקות שהותירו אלפי שנים של אנטישמיות ורצח עם. הטרוריסטים לא ינצחו, החופש ינצח".

מניין הנרצחים והנופלים מתחילת המלחמה עומד על כ-1,400. צה"ל מסר, כי עד כה ידוע על 199 בני אדם שנחטפו לעזה. מניין חללי צה"ל עומד על 303. הבוקר התיר דובר צה"ל לפרסום את שמותיהם של שלושה חללי צה"ל נוספים שנפלו במלחמה: רס"ר (במיל') אריק (אריה) קראוניק הי"ד, רבש"ץ בארי; רס"ר (במיל') איתי יהושע בי"ד, לוחם ביחידה המטכ"לית לאבטחת אישים; ורס"ר (במיל') רן פוסלושני הי"ד, חבר כיתת הכוננות בנחל עוז.

אתמול זוהו גופותיהם של אריק ורות פרץ הי"ד, אב ובתו שהיו ברעים בזמן המתקפה. רות בת ה-17 סבלה משיתוק מוחין. בסריקות נמצא הכיסא הממונע של רות והיה חשש שהיא נחטפה יחד עם אביה לעזה, אך לבסוף התברר כי השניים נרצחו.

תגיות:עזהג'ו ביידןרישי סונאקחרבות ברזלמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה