כתבות מגזין

"איירתי את דמויות הנרצחים. הגעתי למשפחותיהם בשבעה, וזו שליחותי בעת הזו"

זה התחיל כשיוזמת פרויקט ההנצחה "מאיירים גיבורים" הגיעה לבתי האבלים, ומסרה להם נחמה קטנה בתוך מסגרת. כעת מתגייסים מאיירים נוספים למבצע לאיור כל הנרצחים, עם הרבה כאב ועם הרבה לב

  • ג' חשון התשפ"ד
(צילום: Michael Giladi / Flash90)(צילום: Michael Giladi / Flash90)
אא

"אין לך מושג מה זה עושה בלב, לראות את הפנים שלו, ולהרגיש שהוא עדיין כאן, ולנצח יהיה". אלה היו חלק ממילות התודה שכתבה בת-דודתו של אמיתי מליחי הי"ד, שנרצח ברעים. כמוה, משפחות אבלים רבות ראו לראשונה בשבעה אישה שאינה מכירה אותם אישית, שהגיעה נבוכה מעט, אך עם אומץ לב גדול מעומק הנשמה לתרום את חלקה ולנחם את אבלי ציון, שיקיריהם נרצחו על קידוש ה' במלחמה הנוראה הזו.

אמיתי מליחיאמיתי מליחי


מאז פרוץ המלחמה, הצלמת והמאיירת הדר רופא מצאה את עצמה, כמו אימהות רבות, טרודה בגידול ילדיה בביתה, תוך שהיא מתמודדת, כמו כולנו, עם המשבר הגדול ביותר והכואב ביותר שקרה לעם היהודי מאז השואה. כמו רבים מעם ישראל, שלא נלחמים בחזית הקרבות ואין ברשותם נשק, חשבה הדר מה היא יכולה לעשות בגזרה שלה, כדי לעזור על פי כוחה ועל פי יכולותיה, בהן ניחנה כמתנת שמיים.

"אני אוהבת מאוד את ראש העין, עיר ילדותי. כאבתי ובכיתי כשהמוות התדפק גם על שערי העיר שלנו: לוחמים גיבורים בחזית, ואזרחים תמימים שהיו ברעים, נרצחו. אני לא מכירה אף אחד מהם באופן אישי, אבל הרגשתי בנשמה שאלו אחים שלי, וניסיתי לחשוב מה יתן נחמה מסוימת לבני המשפחות שלהם", מספרת לנו הדר.

כך היא החלה לשבת על המחשב ולאייר באיור דיגיטלי את דמויות פניהם המחייכות של בני עירה שנרצחו. "הדפסתי את העבודות, רכשתי מסגרות, ויצאתי אל בתי האבלים ברחבי העיר. באחת מסוכות האבלים אימו של הנרצח חיבקה אותי כשהיא ממררת בבכי, וכך גם אני מצאתי את עצמי מחבקת אותה ובוכה. הרגשתי שהאיורים האלו העניקו למשפחות את התחושה שיש עוד מישהי בעם ישראל שאכפת לה מהם". כך הוסיפה הדר עוד אור בשמי האחדות של עם ישראל. לאחר שחזרה לביתה מכמה ניחומי אבלים, הבינה הדר שהאור הזה חייב להתגבר.

"לאחר שחזרתי משבעה ניחומי אבלים של שבעה גיבורים שאני אפילו לא מכירה באופן אישי, התנתקתי לכמה שעות מהחדשות ומהרשתות החברתיות, הרדמתי את הילדים וחשבתי המון. למחרת בצהרים ישבתי לצד בעלי אלון, ואמרתי לו שאני רוצה לעשות יותר. אני רוצה להגיע ליותר אנשים, ולתת את הנחמה הזו לעוד משפחות".

מעבר להיותה של הדר צלמת ומאיירת, היא ידועה גם כיזמית של פרויקטים חברתיים, ולכן הפרויקט קרם עור וגידים. מאיירים נוספים חברו לעבודת הקודש הזו, של הנצחת הנרצחים, וכולם יוצאים בקריאה מעומק הלב למשפחות הנרצחים ברחבי הארץ לפנות אליהם ולקבל איור של יקיריהם, באהבה וכמובן ללא עלות.

כמו כן, הדר וצוות המאיירים מצרפים לשורותיהם עוד ועוד מאיירים על מנת להספיק לאייר את הכמות הבלתי נתפסת של גיבורי ישראל.

משפחות הנרצחים באשר הן, ומאיירים שרוצים להצטרף לפרויקט, יפנו לכתובת המייל הבאה: Rememberoct23@gmail.com 

תגיות:אבלשבעהאיורמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה