חדשות בארץ

הממשלה אישרה את הרחבת רשימת היישובים המיועדים לפינוי בצפון

בתחילת השבוע אישרה הממשלה פינוי יישובים המרוחקים מהגבול עד שני קילומטרים. מספר יישובים התרעמו על שאינם ברשימה, מאחר שהם ממוקמים כמה מאות מטרים מהשטח שסומן לפינוי. כעת, כל יישוב עד 5 קילומטרים - יפונה

צה"ל בכבישי גבול הצפון (צילום: Ayal Margolin/Flash90)צה"ל בכבישי גבול הצפון (צילום: Ayal Margolin/Flash90)
אא

(עדכון: 18:36)

הממשלה אישרה היום (רביעי), במשאל טלפוני, את פינויים של כל היישובים בצפון הארץ המרוחקים עד למרחק של חמישה קילומטרים מגדר הגבול.

החלטת הממשלה הסמיכה את שר הביטחון, יואב גלנט, ואת צה״ל, לפנות בצורה מדורגת ועל פי הערכת המצב את היישובים שברשימה. במשרד הביטחון הדגישו עם זאת כי אישור ההצעה לא מורה על פינוי מיידי של היישובים הנמצאים בטווח זה.

משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות, אמר כי "אני שמח על החלטת הממשלה להוציא צו פינוי ליישובי הגדר, אותם יישובי גדר שביקשתי מתושביהם להתפנות כבר לפני שבוע כשפרצה המלחמה - וזאת כדי למנוע אבדות בנפש ולהציל חיים".

תושבים שיפונו יקבלו וואוצ'רים לבתי מלון ובתי הארחה. התוכנית תעלה כ-120 מיליוני שקלים לשבועיים - שיוקצו מתוך הכספים הקואליציוניים לשנת 2023. קליטת המפונים, עליה אחראית רשות החירום הלאומית (רח"ל), תבוצע בתוך 24 שעות ממועד ההחלטה על הפעלת התוכנית. כמו כן, התקבלה הצעתו של שר התיירות חיים כץ, להורדת התעריף המשולם לבתי המלון ולתשלום דמי כלכלה למפונים שיתארחו אצל בני משפחה, חברים וכדומה. בשלב זה, האוצר מקצה למבוגר 150 שקלים ליום ו-100 שקלים עבור ילד.

הטבות לחיילי מילואים

ועדת השרים לענייני חקיקה העלתה היום בפני הכנסת, בהליך מזורז, הצעת חוק לדחיית תשלומי המשכנתאות וההלוואות של חיילי המילואים, מפוני עוטף עזה והצפון ומשפחות החטופים. הכנסת אישרה את המהלך בקריאה שנייה ושלישית.

בשלב ראשון נדחו התשלומים בחודש אחד, ובמהלך החודש הקרוב הממשלה תכין ותעביר בכנסת חקיקה קבועה ומסודרת, שתאפשר לכל הקבוצות האלו המשך הגנה כלכלית, למקרה של הימשכות המלחמה. יש לציין כי בנק לאומי הודיע שיקפיא תשלומים לכמה חודשים, ללא ריבית.

בנק ישראל בודק במקביל מתווה "רוחבי" להקפאת הלוואות ולהקלות בנושא העמלות לתקופה של שלושה חודשים לפחות. מהמתווה עולה כי בבנק ישראל מחלקים את הציבור לשתי קבוצות. בקבוצה הראשונה תהיה אוכלוסייה המתגוררת עד 30 ק"מ מרצועת עזה, אוכלוסייה שפונתה מביתה, אוכלוסייה שהיא בעלת קרבה ראשונה לנרצחים או לנעדרים ואוכלוסיית מילואים שגויסה בצו 8. לקבוצה השנייה שייך שאר הציבור.

תגיות:מלחמהפינוי יישוביםהטבות לאזרח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה