חדשות בארץ

נתניהו: "זה יהיה סוג אחר של מלחמה, חמאס אויב מסוג אחר"; ביידן: "אתם לא לבד"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן השתתף בישיבת קבינט המלחמה והצהיר: "אתם לא לבד. ארה"ב עומדת לצדכם תמיד". ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הדרך לניצחון תהיה ארוכה וקשה, אבל ישראל תנצח"

  • ג' חשון התשפ"ד
(קרדיט: חיים צח, לע"מ)(קרדיט: חיים צח, לע"מ)
אא

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, שהגיע היום (רביעי) לביקור בישראל, השתתף בצהריים בישיבת הקבינט המצומצם שהוקם לניהול המלחמה. ישיבת הקבינט התקיימה לאחר פגישה אישית שקיים ביידן עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בהשתתפות יועציהם.

בפתח ישיבת קבינט המלחמה הצהיר נתניהו כי "זה יהיה סוג אחר של מלחמה, כיוון שחמאס הוא סוג אחר של אויב. בעוד שישראל רוצה למזער את מספר האבדות בנפש של אזרחים, חמאס חותר למקסם אותם. חמאס רוצה להרוג כמה שיותר ישראלים ולא מייחס שום חשיבות לחיי פלסטינים. מדי יום הם מבצעים פשע מלחמה כפול – הם שמים כמטרה את האזרחים שלנו בעודם מסתתרים מאחורי האזרחים שלהם. הם מטמיעים את עצמם בתוך האוכלוסייה האזרחית ומשתמשים בה כמגן אנושי".

"ראינו את המחיר של פשעי המלחמה הכפולים והנוראיים נגד האנושות שחמאס ביצע בימים האחרונים. בזמן שישראל מנסה באופן לגיטימי לפגוע במחבלים, למרבה הצער נפגעים אזרחים. חמאס אחראי ועליו לתת דין וחשבון על כל הקורבנות מקרב האזרחים. ראינו את המחיר של פשע המלחמה הנוראי הזה אתמול, כשרקטה שנורתה על ידי מחבל פלסטיני סטתה ונחתה על בית חולים פלסטיני. כל העולם התקומם ובצדק. אבל הזעם הזה צריך להיות מכוון כלפי המחבלים ולא כלפי ישראל".

"בעודנו ממשיכים במלחמה הזו, ישראל תעשה כל שביכולתה כדי שאזרחים ישהו מחוץ לאזור סכנה. ביקשנו ונמשיך לבקש מהם לעבור לאזורים בטוחים יותר. נמשיך לעבוד איתך, אדוני הנשיא, כדי להבטיח שיעמדו בדרישות המינימליות ונמשיך לעבוד יחד כדי להוציא את בני הערובה שלנו".

"אדוני הנשיא, הדרך לניצחון תהיה ארוכה וקשה. אבל בעודנו מאוחדים במטרה זו, בתחושה עמוקה של צדקת הדרך וברוח בלתי שבירה של חיילנו ועמנו – ישראל תנצח בה", סיכם ראש הממשלה.

ביידן אמר בפתח הישיבה כי "הקבינט הזה הוקם בעקבות התקפת הטרור המחרידה של חמאס. הדברים שהם עשו היו ברוטליים, לא אנושיים, כמעט לא ייאמנו. אנחנו עומדים איתן, עומדים מאוחדים, ואני רוצה שתדעו שאתם לא לבד. כפי שהדגשתי קודם – נמשיך לתמוך בישראל בעוד אתם פועלים להגן על האזרחים שלכם. נמשיך לעבוד אתכם ועם השותפים שלנו באזור כדי למנוע מטרגדיות נוספות לפקוד אזרחים חפים מפשע"

"לפני 75 שנה, מייסדי מדינת ישראל הצהירו שהאומה הזאת תהיה אומה שמבוססת על חירות, צדק ושלום. ארה"ב עומדת לצדכם בהגנה על החירות, בחתירה לצדק ובתמיכה בשלום – היום, מחר ותמיד. זאת ההבטחה שלנו".

מוקדם יותר, בפתח הפגישה המצומצמת בין שני המנהיגים, הודה נתניהו לביידן על ביקורו ועל תמיכתו החד-משמעית בישראל: "העולם רואה את התמיכה הזאת ואת הבהירות המוסרית שהפגנת מהרגע שישראל הותקפה. שרטטת קו ברור שמפריד בין הכוחות של התרבות והציוויליזציה לכוחות הברברים".

"הגדרת את מה שחמאס עשה כרשע מוחלט, זה בדיוק מה שזה", הוסיף נתניהו. "חמאס רצח ילדים לעיני הוריהם והורים לעיני ילדיהם. הם חיפשו את מקומות המסתור שבהם הסתירו הורים את ילדיהם. נסה לדמיין לעצמך, אדוני הנשיא, את הפחד ואת האימה שאחז באותם ילדים קטנים ברגעיהם האחרונים כאשר המפלצות חשפו את מקומות המסתור שלהם. חמאס חטף נשים, ילדים, קשישים, ניצולי שואה. אני יודע שאתה שותף לזעם שלנו ולנחישות להחזיר את האנשים האלה".

"בשבעה באוקטובר, חמאס רצח 1,400 ישראלים ואולי יותר. זאת במדינה עם פחות מ-10 מיליון תושבים. זה שווה ערך ליותר מ-50 אלף אמריקאים שנרצחים ביום אחד. זה אסון התאומים כפול 20, ולכן שבעה באוקטובר הוא יום נוסף שייזכר לדיראון עולם"

"אדוני הנשיא, אמרת ובצדק, שחמאס גרוע מדאעש. קנצלר גרמניה שביקר כאן אתמול אמר שחמאס הם הנאצים החדשים. שניכם צודקים. כשם שהעולם המתורבת התאחד כדי להביס את הנאצים, כך העולם המתורבת חייב להתאחד כדי להביס את חמאס".

הנשיא ביידן אמר: "רציתי להיות כאן מסיבה פשוטה – שעם ישראל והעולם ידעו שארה"ב ניצבת לצד ישראל. חמאס לא סתם רצח, הוא טבח. 1,300 איש נטבחו, ואני לא יכול לחשוב מה דמיינו אותם ילדים. חמאס ביצעו כאלה זוועות שגרמו לדאע"ש להיראות הגיוניים יותר".

בהתייחסו לפיצוץ בית החולים בעזה אמר ביידן כי הוא "עצוב ונרגז". הוא הבהיר כי הוא מקבל את הגרסה הישראלית לאירוע, לפיה הפיצוץ נגרם כתוצאה משיגור כושל של הג'יהאד האסלאמי: "לפי מה שראיתי ואני מבין, זה לא נעשה על ידכם אלא על ידי אחרים. לעם בישראל אני רוצה לומר שאני גאה להיות פה, כשאני רואה את האומץ והמחויבות המדהימים שלכם".

תגיות:חמאסג'ו ביידןבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה