חדשות בעולם

"מעלה את הזיכרונות הגרועים ביותר": בקבוקי תבערה על בית כנסת בברלין

הפגנות חריפות פרצו בשעות האחרונות ברחבי ברלין, ובקבוקי תבערה הושלכו לעבר בית כנסת בעיר. רב העיר: "אנו בטוחים שהרשויות ימצו את הדין"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

המתיחות מחריפה גם ברחבי אירופה: הבוקר (רביעי) דווח על כך שבקבוקי תבערה הושלכו לעבר בית כנסת במרכז ברלין. בשל היותו של המבנה ריק לא היו באירוע נפגעים, בחסדי שמיים. אך ללא ספק, מדובר בתקרית מעוררת דאגה, בפרט שבתחילתו של השבוע התרחשה תקרית חמורה נוספת, כשבתי יהודים בברלין רוססו במגן דוד. בתגובה לסימון הבתים נמסר משגרירות ישראל ברלין: "זה מעלה את הזיכרונות הגרועים ביותר, במיוחד בגרמניה, וזה בלתי נסבל. אנטישמים לא מבחינים בין ישראלים ליהודים בתפוצות, הם רוצים להשמיד את כולנו".

הבוקר, כאמור, עלו התקיפות דרגה, כאשר הפכו לאלימות, והגיעו להשלכת בקבוקי תבערה. גורמים מקומיים מייחסים זאת למוסלמים המתגוררים בעיר וזועמים על "הפגזת בית החולים בעזה", אותה הם מייחסים לישראל. גם במהלך הלילה היו מהם שיצאו להפגין נגד "התקיפה הישראלית של בית החולים". יצוין כי בגרמניה אוסרים על הפגנות פרו-פלסטיניות בחלק מהערים, ומאידך מגבירים את האבטחה בבתי כנסת ומוסדות יהודיים.

רבה של ברלין ושליח חב"ד, הרב יהודה טייכטל, מסר בתגובה: "אנחנו עומדים לצד קהילת בית כנסת 'קהל עדת ישראל' ובטוחים שהרשויות בגרמניה ימצו את הדין עם הפורעים המנסים להלך אימה על יהודי ברלין... כולנו יחד נמשיך בהפצת האור, שהיא המתכון המדויק לגירוש החושך".

תגיות:ברליןבקבוקי תבערה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה