חדשות עולם הילדים

"הגעתי למיון עם ילד נסער וחבול בכל פניו. אתה היחיד שהרגיע אותו"

אמיתי תנעמי, או "אמיתי המספר", מחזק אלפי ילדים בסיפורי היהדות המוקלטים שהוא מפיק. כיום, בעת מלחמה, הוא עובר מישוב לישוב, ותורם את חלקו בהגברת החוסן הלאומי של ילדי ישראל

אא

זה קרה עוד לפני המלחמה. אמא אחת לילד בן שלוש וחצי הגיעה לחדר מיון לאחר שבנה הקטן עבר תאונת דרכים. עם יד שבורה וחבלות בכל פניו המתין הילד, נסער ומבוהל, לבדיקת סי.טי ראש. האם חיבקה אותו, הציעה לו משהו מתוק, וכשאלו לא עזרו - היא גילתה שהדבר היחיד שהרגיע את בנה היה סיפורי אמיתי המספר, שליוו אותו במשך כל שעות הבדיקות.

כעת, בראיון להידברות, מסביר אמיתי את סוד הקסם בסיפורי השמע שלו, כיצד הוא הצליח לסלול מסילות אל לבם של ילדים רבים כל כך, וכיצד עזב שליחות אחרת בחיים כמורה, כדי להתמסר לשליחות המקורית והמיוחדת שלו כ"אמיתי המספר". מועד הראיון נקבע עוד לפני פרוץ המלחמה, אך הוא התקיים בעיצומה, וכעת נראה שהשליחות הזו, לחזק את ילדי ישראל, מקבלת משמעות אדירה ומרגשת בפני עצמה.

"מאז שאני קטן טבועה בי אהבה לשמיעת סיפורים", מספר אמיתי בחיוך.

 "אני זוכר שבילדותי, אחד הדודים היה יושב ומספר לנו סיפורים. במשך שעות ישבתי מרותק. לאחר מכן, כשלמדתי בישיבת הסדר, אספתי סביבי ילדים, והם ישבו מרותקים לסיפורים שסיפרתי".

אמיתי תנעמי, אב לשבעה ילדים, או "אמיתי המספר", כפי שמכנים אותו, התחיל את דרכו כמורה ללימודי קודש בכיתות בית הספר היסודי. "הסיפורים היו חלק בלתי נפרד ממני. כל דבר שיכולתי - העברתי לתלמידים דרך סיפור. סיפורי חז"ל, סיפורים מהתנ"ך, סיפורים שמלמדים הלכות שונות, כמו הלכות ברכות ועוד. הצעד המשמעותי התחיל בתקופת הקורונה, בחופש הגדול", משחזר אמיתי, ומדבר על הרעיון להקליט סיפורים ולשלוח לתלמידים שלו גם בתקופת החופש הגדול. 

"הסיפורים הוקלטו בפשטות דרך הנייד, בלי אפקטים או מנגינות", מספר לנו אמיתי, ומסתבר כי בחסדי ה' התוכן שלהם, והדרך בה הוא סיפר את הסיפורים, גרמה להם להתפרסם בהיקף נרחב.
"הצמא לסיפורי ילדים ברוח היהדות היה כה גדול, עד שמספר המאזינים הלך וגדל, והתחלתי לפתוח קבוצות ווטסאפ ייעודיות לשמיעת הסיפורים שלי".

תקופת הלימודים החלה. אמיתי חזר לעבודתו כמורה, וחשב להפסיק עם ההקלטות, שייעודן היה להעסיק את הילדים בזמן החופש. "הרגשתי קול פנימי שאמר לי להמשיך להקליט, וכך המשכתי לעשות זאת במקביל לעבודתי כמורה. פתחתי קבוצות נוספות, ולאחר כשנה היו כבר 20 קבוצות הורים שילדיהם האזינו לסיפורים שלי".

 

המורה שהפך למספר סיפורים 

"ההקלטות שאבו אותי. במשך כל הזמן בדקתי מה אפשר לשפר בסיפורים, הוספתי מוסיקה, צירפתי ילדים להקלטות ושיפרתי את האיכות. אחרי כשלוש שנים, היוזמה הקטנה הפכה לעסק של ממש, והחלטתי לעזוב את עבודתי כמורה, ולהתמסר כל כולי לשליחות של חיזוק ילדי ישראל בדרך של סיפורים".

מאיפה האומץ לעזוב משרה מסודרת ולהקים עסק מקורי שכזה? 

"בערה בי תחושה חזקה שזו השליחות שלי. הידיעה שאני מתעורר לבוקר חדש של הפקת סיפורי יהדות נותנת לי אנרגיה ומרגשת אותי. במקביל, ככל שההקלטות שלי התפרסמו, זיהיתי את הצמא הרב שיש לסיפורי שמע ברוח התורה, ואת הביקוש בקרב ההורים והילדים".

 

סיפורי אמיתי המספר מחכים לכם עכשיו באתר עולם הילדים >>

 

"אמא, נכון הסיפורים של אמיתי הופכים אותי לצדיק?"

מרגש לקרוא את התגובות שנשלחות לאמיתי המספר, מאמהות אשר משתפות בכך שילדיהן הולכים לישון בשמחה ונרדמים לאחר ששומעים סיפור של אמיתי, ועד ילדים שחוו פחדים בעקבות המלחמה, והאזנה לסיפוריו השמחים של אמיתי הרגיעה אותם.

אמיתי מחייך. "יש תגובות חמות מהורים ששומעים אותי יחד עם ילדיהם, למשל בזמן נסיעה או בזמן ארוחה משותפת. תגובה מרגשת במיוחד שקיבלתי מאמא, היתה שבנה אמר לה שהוא מרגיש שהסיפורים שלי הופכים אותו לצדיק".

אמיתי מאמין כי בסיפורי שמע קיים ערך גדול להטמעת מסרים ושינוי הרגלים לטובה. "אפילו אני מרגיש ששמיעת סיפורים עוזרת לי לתקן את המידות, ואני גם רואה את הילדים שבעקבות הסיפורים שלי מקפידים יותר על מצוות כמו כיבוד הורים, ושומע מהם איך הם מתחזקים".

יש סיפורי חז"ל שמאתגר לספר אותם לילדים? 

"ודאי, יש סיפורי חז"ל שאני נמנע מלספר, כי הם בהחלט לא מתאימים לילדים קטנים, אבל אני משתדל מאוד להנגיש את סיפורי התנ"ך לילדים בשפה שמתאימה להם. כך למשל הצלחתי לספר בצורה עדינה את סיפור חטיפת דינה, סיפור פנחס וזמרי. יש לי גם ניסיון רב מהתקופה שבה הייתי מורה ללימודי קודש בכיתות הנמוכות יותר".

 

הילדים לומדים איך להתגבר על החששות

היום, כשהרשת מוצפת בתכנים לצפיה כמו סרטים ומשחקי מחשב, עדיין קיים צמא רב לסיפורי השמע של אמיתי, מה שמזכיר את התקופה שבה בכל בית הייתה קופסא מלאה קלטות עם סיפורי ילדים להאזנה.

אמיתי מספר את אגדות חז"ל וסיפורי התנ"ך בייחודיות ובהומור, ומגיע ללבבות הילדים שחוזרים ושומעים את הסיפורים שוב ושוב. הוא שם דגש רב על האיכות, על שילוב קולות שונים, כמו קולות של ילדים, וממציא סיפורים מרתקים כדי ללמד הלכות שונות, כמו למשל ברכות ושילוח הקן, כך שההלכות תהיינה קלות להבנה ותילמדנה מתוך עניין. 

כעת, בתקופת הלחימה בה אנו נמצאים, הילדים בבית, חלק מהאבות במילואים ורובנו מתמודדים עם תחושות של מתח וחרדה. אמיתי עובר מישוב לישוב, עורך מופעים לילדים ואף מעביר שעות סיפור דרך זום לילדי בתי ספר - והכל בהתנדבות מלאה. "במופעים שלי אני מספר סיפורים שמחזקים בלימוד תורה, תפילה, סיפורי פרשת שבוע ועוזר לילדים להתגבר על הפחד.

"אנחנו נמצאים בשגרת חירום, ולכן חשוב שכל אחד מאיתנו ידאג לאווירה חיובית ולשמחה בבית. קחו על עצמכם פעם ביום בה אתם שמים מוסיקה ורוקדים עם הילדים. אני גם מציע לשחק עם במשחק שיפיג את המחשבות השליליות, ולעסוק בדברים שעוזרים ותורמים לאחר. וכמובן, הכי חשוב, תשמעו סיפורים מחזקים ואפילו מצחיקים על אמונה, ניסים וביטחון בה', וכך כולנו נתחזק בעובדה שהקב"ה מחולל ניסים, ויוציא את כולנו בקרוב לגאולה השלמה".

סיפורי אמיתי המספר מחכים לכם עכשיו באתר עולם הילדים >>

אהבתם את סיפורי אמיתי המספר בעולם הילדים? רוצים עוד? לחצו כאן.

תגיות:סיפורי ילדיםאמיתי המספר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה