חדשות בארץ

"דיברתי עם אלוהים": נורתה 7 פעמים, עמדה פנים מול פנים מול המחבל – וניצלה

סתיו בן דוד בת ה-21 מצאה את עצמה פעמיים מול מחבלי חמאס במסיבה ברעים, שם ביצעו טבח אכזרי. היא נורתה 7 פעמים והסתתרה בתעלה כשאחד המחבלים לידה, אך בחסדי השם ניצלה

זירת הטבח ברעים. צילום: יניב נדב, פלאש 90זירת הטבח ברעים. צילום: יניב נדב, פלאש 90
אא

סתיו בן דוד בת ה-21 מצאה את עצמה פעמיים מול המרצחים בפסטיבל נובה, בו נהרגו כ-260 צעירים וצעירות. 7 כדורים נורו עליה, אך בדרך נס אף אחד מהם לא פגע בעורקים או בעצמות, ולמרות שאיבדה הרבה מאוד דם, היא ניצלה מהתופת.

בן דוד הסתתרה בתעלה וחולצה תחת אש, ובימים אלו היא נמצאת בשיקום בבית החולים בלינסון. את הזוועות שעברה ביום שבת, היום בו פתחו מחבלי חמאס במסע הרג, היא שיתפה עם חדשות 12: "היינו בין הראשונים שיצאו. נוסעות לבד על כביש שומם ולא ברור לאן. משום מקום, מופיעים מולנו 10 אופנועים, 20 מחבלים רכובים בזוגות. 2 טורים של 5 אופנועים מכל צד כביש. הם קולטים אותנו ומתחברים יחד לחצי מעגל מולנו".

"צעקתי על אתי שתלחץ על הגז עד הסוף ואתי צורחת עלינו להתכופף הכי נמוך שאפשר. היא לחצה על הגז הכי חזק שהיא יכולה בלי להסתכל בכלל קדימה והצלחנו לחצות אותם תוך כדי שהם מרססים אותנו בטירוף מכל הכיוונים".

סתיו נפגעה ברגלה מכדור, חברה נוספת לא נפגעה כלל ובחברה השלישית גם פגע כדור בקצה הראש. הרכב נעצר והבנות החלו לרוץ לכל הכיוונים. "נתקלנו בכוח ישראלי כלשהו שבחוסר אונים אומר לנו: 'אין לנו איך לעזור לכן. תברחו'".

בן דוד התפצלה מחברותיה והסתתרה בתעלה עם זוג נוסף, תוך כדי שהיא פצועה ברגלה. בשלב מסוים הזוג ברח והיא נותרה לבדה, כשהיא מחכה לחילוץ. "אחרי דקות ארוכות אני רואה רגליים עוברות ואז שומעת דיבורים בערבית. הם לא חיפשו אנשים".

בפעם השנייה באותו יום, סתיו שוב מצאה את עצמה מול מחבל שהיה לבוש במדי צה"ל. "הוא דיבר בערבית עם מישהו שהלך לפניו ואז התחיל להיכנס לתעלת הניקוז, לכיוון שלי. זה היה עניין של כמה שניות, אני הייתי פצועה".

סתיו אומרת שזה היה "מחבל מפוחד שנכנס לתעלה כדי להתחבא בעצמו, כשאני שם. הוא לא ראה אותי בכלל בהתחלה. שתקתי שם וחיכיתי לראות לאן המזל שלי יוביל אותי. דיברתי עם אלוהים. הסתכלתי וחיכית שזה יקרה. הוא זחל עוד פנימה, עד שהרגיש את הרגליים שלו נוגעות בשלי. הוא נבהל, יצא מהר תוך כדי שהוא מרסס אותי בכדורים. הוא ירה בי, זרק את הנשק והטלפון ויצא. הוא אפילו לא וידא שאני מתה".

"הוא ראה שאני בפנים וכיוון אליי את הנשק ופגע בי רק בגפיים ובאגן. הכדור הראשון כאילו לא הרגשתי אותו בגלל האדרנלין והכדורים האחרים ממש כאבו. ירו בי בכל איבר בגוף. שעתיים וחצי, הייתי בתעלה, לא יודעת איך, אבל לא יצא לי הרבה דם", סתיו אומרת בכאב. "הצלחתי להחזיק מעמד, מחכה שיבואו לקחת אותי, ולא מוותרת. לא עצמתי עיניים".

סתיו דיברה עם אימה בטלפון, בטוחה שהיא לא תשרוד את הפציעה. לאחר שעתיים, הגיעו לחלץ אותה מאיזור התופת. כיום היא נמצאת בשיקום בבית החולים בילינסון, מתאוששת פיזית, אבל הפצע הנפשי ככל הנראה לא יתאחה בקרוב.

תגיות:מלחמהחמאסחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה