חדשות בארץ

בכיר בזרוע הצבאית של החמאס חוסל על ידי צה"ל

איימן נופל, חבר המועצה הצבאית של חמאס ומפקד חטיבת מרכז רצועת עזה, חוסל בתקיפה במחנה הפליטים אל-בוריג'. נופל נחשב למקורבו של מוחמד דף, ומדורג בין חמשת בכירי ארגון הטרור

אא

(עודכן: 18:03)

(קרדיט: דובר צה"ל)

איימן נופל, המכונה אבו אחמד, חבר המועצה הצבאית של חמאס ומפקד חטיבת המרכז ברצועת עזה, חוסל היום (שלישי) בתקיפת צה"ל באזור אל-בוריג'. נופל היה אחראי על הקשרים הצבאיים של חמאס, ושימש בעבר כראש המודיעין הצבאי של ארגון הטרור. הוא נחשב למקורבו של ראש הזרוע הצבאית מוחמד דף, ודורג בין חמשת הבכירים של חמאס. חיסולו, שאושר בהודעה רשמית של חמאס, הינו החיסול המשמעותי ביותר של צה"ל מאז תחילת המלחמה.

בצה"ל ובשב"כ אישרו את חיסולו של נופל וציינו כי "מתוקף תפקידיו, הכווין מתווי טרור התקפיים רבים נגד ישראל וכוחות הביטחון, והכווין את יעדי הירי הרקטי של חמאס, תוך הכוונה ייעודית אזורים מאוכלסים באזרחים בלתי מעורבים. בעברו, עסק בייצור ופיתוח אמצעי לחימה, קידם והיה שותף לפיגועים רבים, ואף היה שותף בתכנון חטיפתו של גלעד שליט. נופל היה מהבכירים הדומיננטיים ביותר בארגון, והיה מקורב למוחמד דף".

צה"ל ניסה לחסל את נופל מספר פעמים בעבר, הפגיז את ביתו ומקומות מסתור בהם שהה, אך החיסול לא צלח. לפני 12 שנה נעצר נופל ברפיח המצרית על ידי השלטונות המצריים, בחשד שתכנן לבצע פיגועים נגד מטרות שונות במדינה. החמאס דרש את שחרורו כחלק מעיסקה משולשת עם ישראל שכללה את שחרורו של גלעד שליט, אולם המצרים סירבו. בסופו של דבר הצליח נופל לברוח מהכלא המצרי וחזר לרצועה.

אחר הצהריים הפגיז צה"ל מספר בנייני בשכונת שייח' רדואן. על פי דיווח פלסטיני חוסלו במקום 14 מבני משפחתו של ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, בהם אחיו ואחייניו.

מוקדם יותר, פואד אבו בוטיהאן, בכיר החמאס הנושא בדרגה המקבילה לאלוף ואחראי על המעברים, חוסל בתקיפת צה"ל בנוסיראת שבמרכז הרצועה. כמו כן חוסל טייסר איברהים, ראש מערכת המשפט של ארגון הטרור.

צה"ל הודיע הלילה על חיסולו של אסאמה אלמזיני, ראש מועצת השורא של חמאס, חבר הלשכה המדינית ולשעבר שר החינוך. אלמזיני היה אחראי על תיק האסירים בחמאס, ובכלל זאת על תיק גלעד שליט, והכווין טרור כנגד ישראל.

במהלך השבוע הצליח צה"ל, בהכוונת שב"כ, לפגוע בלא מעט מבכירי החמאס, הג'יהאד האסלאמי ואף החזית העממית. בחמישי ושישי שעבר חוסלו: עלי קאצ'י, מפקד בכוח הנח'בה של חמאס, ממובילי מתקפת הטרור ביישובי עוטף עזה בסוף השבוע שעבר; מראד אבו מראד, ראש המערך האווירי בעיר עזה; ועוואד אלסולטן, חבר הוועד המרכזי של ארגון החזית העממית, אחראי על תיק האסירים ו"השהידים" של הארגון.

קודם לכן חוסלו עבד אל-רחמן שהאב, ממנהיגי הג'יהאד האסלאמי; שייח' עבד אל פתאח דוחאן, ממקימי תנועת החמאס, ומי ששימש לא מעט שנים סגנו של השייח' אחמד יאסין; מוסא נאסר, מי שנחשב לאחד ממנהיגי הג'יהאד האסלאמי; ג'ואד אבו שמאלה, שר הכלכלה של חמאס וחבר הלשכה המדינית; וזכריה מועמר, ראש משרד היחסים הלאומיים בלשכה המדינית של חמאס.

תגיות:חמאסחיסולצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה