חדשות בארץ

קנצלר גרמניה נחת בישראל; שר החוץ כהן: "חמאס גרוע מדאעש, על ישראל להכחיד את האיום"

שר החוץ אלי כהן קיבל בנתב"ג את פניו של קנצלר גרמניה אולף שולץ, שהגיע לביקור הזדהות בישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה משותפת עם ראש ממשלת רומניה, מרצ'ל צ'ולאקו: "חמאס הם הנאצים החדשים"

  • ב' חשון התשפ"ד
(קרדיט צילום: שלומי אמסלם, משרד החוץ)(קרדיט צילום: שלומי אמסלם, משרד החוץ)
אא

קנצלר גרמניה אולף שולץ הגיע היום (שלישי) לישראל לביקור הזדהות וסולידריות בעקבות הטבח שביצעו מחבלי חמאס ביישובי עוטף עזה. את פניו בנתב"ג קיבל שר החוץ אלי כהן. מדובר בביקור המשך של בכיר גרמני, לאחר שבשבוע שעבר ביקרה בארץ שרת החוץ הגרמנית אנלנה ברבוק.

שר החוץ כהן הודה לקנצלר הגרמני על ביקורו: "גרמניה חזרה בעבר על מחויבותה לביטחון מדינת ישראל כמדינת העם היהודי. אני מודה לך על הביקור החשוב, שמוכיח כי גרמניה אכן עומדת לצד מדינת ישראל ותומכת במאבק על קיומנו ועל ביטחון אזרחינו".

"ביקורו של קנצלר גרמניה בישראל בתקופת מלחמה הוא מסר חד-משמעי לעולם", הוסיף כהן. "גרמניה עומדת לצד ישראל בזכותה להגן על אזרחיה במלחמתה נגד איום הטרור. גרמניה היא אחת מבנות בריתנו הגדולות והקרובות ביותר, וגם שם מבינים שחמאס גרוע מדאעש ועל ישראל להכחיד את האיום הזה. אנו מלאי הערכה לקנצלר על הגעתו לישראל בשעה קשה זו. ביקורי ההזדהות הללו מחזקים את התמיכה הבינלאומית בישראל וחושפים את המבקרים לזוועות אותם ביצעו מחבלי החמאס".

מוקדם יותר נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראש ממשלת רומניה, מרצ'ל צ'ולאקו, בלשכת ראש הממשלה בירושלים. בהצהרה משותפת לשני המנהיגים הודה נתניהו למקבילו הרומני על הגעתו לארץ: "אתה עומד לצד ישראל, ואתה נמצא בישראל בזמן של אי שקט גדול. רומניה תמיד הייתה ידידה של ישראל, אבל ידידות נמדדות גם בעת הצורך. יש כעת צורך בתמיכה מצד כל מדינות אירופה במאבק הצודק של ישראל נגד הברברים האלה, פראי האדם האלה שחצו כל נורמה"

"הם הנאצים החדשים", הוסיף נתניהו, "לא היו רחמים. היו בורות מוות, היו רציחות של אנשים שהסתתרו בעליות גג. זה בדיוק כמו באבי יאר. זה כאילו שסיפורה של אנה פרנק קרה שוב. הזוועה היא אותה זוועה".

"אבל בניגוד לתקופת השואה, יש לנו היום מדינה, צבא ועם שיכולים להילחם חזרה. אנחנו לא נלחמים רק את המלחמה שלנו – אנו נלחמים את מלחמתן של כל המדינות המתורבתות וכל האנשים המתורבתים. בדיוק כפי שהעולם המתורבת התאחד במלחמתו נגד הנאצים והתאחד במלחמתו נגד דאעש – העולם המתורבת צריך להתאחד מאחורי ישראל במאבק בחמאס ובמיגורו".

"אני מעריך את הסולידריות שלך בזמן הזה למען המטרה הזו שמשרתת את הציוויליזציה המשותפת שלנו. אנחנו נעשה כל שביכולתנו לסייע בהוצאתם של האזרחים הרומנים מעזה, עד כמה שיתאפשר".

"אנו שותפים לשאיפה לשלום במזרח התיכון. שלום כזה יתאפשר רק אם תושמד החליפות הזאת של דאעש. אף אחד לא יכול לעשות שלום עם דאעש, אף אחד לא יכול לעשות שלום עם אל-קאעידה ואף אחד לא היה יכול לעשות שלום עם הנאצים. יש להביס אותם – ואז יהיה שלום", סיכם נתניהו.

ראש הממשלה הרומני אמר: "בראש ובראשונה, רצינו להראות לכם שידידים מביעים את הסולידריות שלהם במעשים. רומניה עומדת לצידה של ישראל כאן היום. החברה הרומנית, ישראלים ברומניה ורומנים בישראל, מבכים על המצב הנורא שבו נמצאת מדינת ישראל כתוצאה ממתקפת הטרור של ארגון הטרור חמאס. אנחנו מוסרים את תנחומינו על אלה שקיפחו את חייהם. למרבה הצער, בין הפצועים יש גם אזרחי רומניה".

"אנחנו מגנים את מה שאירע בישראל וגם את ארגון הטרור חמאס, שמתנהל כפי שמתנהל כדי להגיע אל המטרות שלו באופן כל כך ברברי. הפרלמנט הרומני היה הפרלמנט הראשון באירופה שהוציא הצהרה תמיכה משותפת לשני הבתים במדינת ישראל. רומניה מבקשת מהקהילה הבין-לאומית לפעול בעניין אלו שמוחזקים כבני ערובה בידי ארגון הטרור חמאס".

"אמרתי לראש הממשלה נתניהו, שבהתאם למשפט ההומניטרי לישראל יש זכות מוחלטת להגן על עצמה בפני זוועות כאלה. אני פונה גם לקהילה הבין-לאומית לוודא שיתמכו בפתיחת מסדרונות הומניטריים לטובת החפים מפשע", סיכם צ'ולאקו.

תגיות:אלי כהןגרמניהרומניהבנימין נתניהומלחמהחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה