חדשות בארץ

בין העצורים בפרסום דברי תמיכה בחמאס: אנשי רפואה ועורכת דין

המשטרה ממשיכה בביצוע מעצרים של ערבים ישראלים שפרסמו דברי תמיכה בחמאס, וחלקם קראו לפגוע בחיילי צה"ל וביהודים. מפכ"ל המשטרה: "נמשיך את הפעילות הזו בכל הכוח"

מפכ"ל המשטרה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)מפכ"ל המשטרה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

(עדכון: 18:02)

המשטרה ממשיכה היום (שלישי) לבצע מעצרים של מפרסמי דברי תמיכה בחמאס, ועידוד טרור נגד ישראלים ויהודים. מאז תחילת המלחמה חקרה המשטרה למעלה מ-180 אזרחים ישראליים, שהביעו תמיכה בדרך זו או אחרת בחמאס. כ-80 נעצרו להמשך חקירה, והכוונה היא להגיש נגדם כתבי אישום. מרבית העצורים הינם ערבים ישראלים, אולם כעשרה מהם הם יהודים.

בחיפה נעצרה היום תושבת העיר, אחות בכירה שעובדת במרכז הרפואי בני ציון, לאחר שהעלתה פוסט שיש בו הזדהות ותמיכה בארגון טרור. הנהלת המרכז הרפואי בני ציון הגיבה על כך, וציינה כי היא מביעה זעזוע ורואה בחומרה רבה את הדברים המיוחסים לאחות. "ההנהלה מגנה בתוקף את דבריה ותנקוט בכל הצעדים המשמעתיים הנדרשים נגדה, בתיאום עם הגורמים הרלוונטיים בעיריית חיפה ומשרד הבריאות. זאת עד לביצוע שימוע לבחינת הפסקת העסקתה בבית החולים, כנדרש על פי חוק".

בבית החולים סורוקה אישרו כי נבדק מידע לפיו רופאה פרסמה פוסט תמיכה ב"כיבוש ישראל על ידי חמאס". הנושא הועבר לטיפול המשטרה. משטרת מחוז ש"י עצרה רופא מחברון, שעבד בבית חולים בירושלים, שעשה לייק לפוסט בעד רוצח ההמונים מוחמד דף, ואילו במרכז עצרה המשטרה תושבת טייבה שעובדת כאחות בבית חולים, בחשד שפרסמה ברשת תמיכה בארגון הטרור חמאס והטבח בדרום. בירושלים נעצרה עורכת דין פלסטינית בגין עבירות דומות. החשודה כתבה פוסט בו היללה את מעשי החמאס, וכתבה כי השביעי באוקטובר הוא "יום התקומה הפלסיטיני".

בצפון עצרו שוטרים משפיענית רשת בחברה הערבית, ד"ר במקצועה, בחשד לגילויי שבח, הסתה ודברי שנאה. לפי החשד, היא פרסמה פוסטים ברשתות החברתיות שבהם התבטאה נגד מדינת ישראל. היא נעצרה בחשד להתנהגות העלולה להפר את שלום הציבור.

העצורה, ד"ר דלאל אבו אמנה, חוקרת המוח בהכשרתה, הובאה היום לדיון בהארכת מעצרה בבית משפט השלום בנצרת. מעצרה הוארך ביממה. הערר שהגישה לביהמ"ש המחוזי בנצרת - נדחה.

בטבריה הושעתה מתפקידה מורה ומחנכת בבית ספר בעיר, לאחר שסימנה "לייקים" בדפים שתיארו את צה"ל כרוצח ילדים. יו"ר הוועדה הממונה בטבריה בועז יוסף דרש כי היא תפוטר באופן מיידי. מנהלת בית הספר הודיעה למורה על השעייתה עד להודעה חדשה.

המפכ״ל, רב ניצב יעקב שבתאי, קיים הבוקר ישיבת הערכת מצב בנוגע למוכנות המשטרה בימי הלחימה. במהלך הישיבה התייחס לנושא המעצרים של המסיתים ואמר: "נפעל בנחישות נגד תופעת ההסתה ברשתות על נגד מדינת ישראל, סמלי שלטון, חיילים ושוטרים. יש להנחות את המפקדים להמשיך את הפעילות הזו בכל הכוח, תוך שימוש בכל האמצעים הטכנולוגיים העומדים לרשות משטרת ישראל".

תגיות:משטרההסתה לטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה