חדשות בארץ

ארה"ב לישראל: הכינו בהקדם תוכנית שתאפשר סיוע הומניטרי לעזה

מזכיר המדינה אנתוני בלינקן, שהשתתף הלילה בדיונים בקריה, הודיע כי ארה"ב וישראל הסכימו לפתח תוכנית שתאפשר סיוע הומניטרי לתושבי עזה. ישראל חוששת שהציוד יגיע לידי החמאס

אנתוני בלינקן (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)אנתוני בלינקן (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)
אא

מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, הצהיר היום (שלישי), טרם ביקור נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בישראל, כי מדינתו וממשלת ישראל הסכימו לפתח תוכנית, שתאפשר סיוע הומניטרי לתושבי עזה. ישראל חוששת שהציוד יגיע לידי החמאס, אך מסתמן שתסכים לבקשת ארה"ב, שהבטיחה כי תפקח שהציוד יגיע לידיים הנכונות.

ככל הנראה, הסיוע יועבר לעזה דרך הגבול המצרי ומעבר רפיח, ויגיע ממדינות תורמות וארגונים בינלאומיים. במסגרת התוכנית, ייקבע אזור בדרום הרצועה שיהיה מחוץ לטווח התקיפה וימנע פגיעה באזרחים.

בלינקן, שהשתתף אמש בדיוני קבינט המלחמה בישראל, אמר כי "חשוב מאוד שסיוע ייכנס לעזה כמה שיותר מהר. אנחנו ערים לחשש של ישראל שחמאס ינסו לנצל את הסיוע הזה ולחמוס אותו, או לחילופין לנסות למנוע את הגעתו לאזרחים. אם זה יקרה נהיה הראשון לגנות זאת ונפעל למנוע זאת. אנחנו מודים לישראל על המחויבות לעבוד על התוכנית הזאת. הנשיא מצפה לדון על כך כאשר יגיע לכאן ביום רביעי".

מזכיר המדינה ציין כי במהלך ביקורו, הנשיא ביידן יזהיר פעם נוספת "כל גורם באזור ששוקל לנצל את המשבר הנוכחי כדי לתקוף את ישראל".

מפקד כוחות ארה"ב במזרח התיכון הגיע לישראל

הגנרל האמריקני מייקל קורילה, שעומד בראש פיקוד המרכז של ארה"ב (CENTCOM) ומפקח על כוחותיה של ארה"ב במזרח התיכון, הגיע היום לישראל. עם הגעתו אמר: "אני כאן כדי להבטיח שלישראל יש את מה שצריך כדי להגן על עצמה, ובפרט בכל הנוגע במניעה משחקנים אחרים להרחיב את הסכסוך". יש לציין כי מעבר לאוניות הצי שהגיעו לישראל, כמה אלפי חיילים אמריקנים עושים דרכם לישראל מהמפרץ הפרסי, אם כי בשלב ראשון לא יכנסו אל תוך המדינה וימתינו להתפתחויות בים.

תגיות:מלחמהארה"באנתוני בלינקן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה