חדשות בארץ

אונר"א: חמאס גנב דלק וציוד רפואי שיועד לתושבי עזה

עובדי סוכנות הסעד של האומות המאוחדות, המוצבים בעזה, דיווחו שאנשי חמאס התחזו לעובדי הסוכנות ונטלו ציוד הומניטרי ומיכלי דלק. דיווח נוסף: החשמל לתושבי עזה מנותק, אך לא כך בחלק מהשכונות בהן גרות משפחות של בכירי חמאס

אונר"א (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)אונר"א (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

(עדכון: 21:12)

עובדי אונר"א, סוכנות הסעד והתעסוקה של האומות המאוחדות לפליטים פלסטינים, המוצבים בעזה, דיווחו היום (שני) למטה המרכזי שלהם בעמאן, בירת ירדן, שאנשי חמאס גנבו ממתחמים שלהם סולר, דלק וציוד רפואי שהיה מיועד לתושבי עזה.

לדבריהם אנשי חמאס נכנסו למתחמים פעמיים, תחילה תוך שהם מתחזים לעובדי הסוכנות. הגניבה השנייה בוצעה בזמן שעובדי אונר"א נאלצו להתפנות ממטה הסוכנות בעיר עזה בשישי האחרון. על פי הדיווח הגניבה המשמעותית היא של 36 אלף ליטרים של דלק. גורמים ביטחוניים בישראל ציינו כי חמאס משתמש בסולר הזה לצרכיו הצבאיים, ולצורך הפעלת גנרטורים במקומות המסתור של אנשיו מתחת לקרקע. 

עוד דווח כי מצלמות אבטחה המכסות את הכניסה והיציאה של המתחם ניזוקו בעקבות הלחימה עוד טרם הפינוי, והפסיקו לפעול. אונר"א מסרה כי "הדלק של הסוכנות וציוד נוסף מיועדים למטרות הומניטריות בלבד וכל שימוש אחר בהם מגונה בתוקף".

כתבים זרים המוצבים בעזה דיווחו היום כי תחנת כוח החשמל הושבתה ומרביתה חשמל מסופק מגנרטורים פרטיים או מתחנת כוח שפועלת על סולר. מצרים סיפקה חשמל לעזה, אך הדבר הופסק בשל העובדה שעזה לא שילמו את חובותיהם למצרים. אלא שלדברי אותם כתבים בעוד רבים מתושבי עזה חיים כעת ללא חשמל, תחנות הכוח שפועלות מספקות חשמל לשכונות ומתחמים בהם מתגוררות משפחות של אנשי חמאס.

תגיות:מלחמהעזהאונר"א

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה