חדשות בארץ

ח"כ דנון: "חלק מהחטופים נמצאים בידיים של אזרחים פרטיים בעזה"

חבר הכנסת מהליכוד אמר בראיון: "לא רק חמאס. גם אזרחים לקחו חלק ברצח, בטבח, בחטיפה". עוד אמר: "עוד יגיע הזמן לתחקר את הקונספציות - מהסכמי אוסלו דרך ההתנתקות. גם אלו שקרו בתקופתנו"

  • א' חשון התשפ"ד
(צילומים: Abed Rahim Khatib ,Yonatan Sindel / Flash90)(צילומים: Abed Rahim Khatib ,Yonatan Sindel / Flash90)
אא

11 ימים עברו מתחילת המלחמה, ובישראל חוששים שחלק מהחטופים נמצאים בידיים של אזרחים פרטיים בעזה ולא בידי חמאס. בראיון ב-103FM אמר ח"כ דני דנון (הליכוד): "היה ציבור עזתי גדול שלקח חלק בפרעות ובפוגרום נגד העם היהודי. זה לא רק היו מחבלי חמאס, זה גם היה ציבור שפשוט הגיע. גם מבחינת החטופים - חלק מהחטופים נמצאים בידיים של אזרחים פרטיים.

"אני לא יכול להגיד שכל הציבור העזתי מעורב, אבל אני לא יכול להגיד כמה זה באחוזים. תראה את התמונות של האירועים. אני בדרך כלל עומד מאחורי מה שאני אומר, ואני אומר את זה בצורה ברורה - הציבור העזתי לקח חלק ברצח, בטבח, בחטיפה. גם היום בידי הציבור העזתי, לא ארגוני טרור, יש חטופים ישראליים. בוודאי. לכן אני לא יודע להגיב על דברי הנשיא ביידן מבחינת אחוזים כמה תומכים בחמאס וכמה לא תומכים".

"עוד יגיע הזמן לתחקר את הקונספציות - מהסכמי אוסלו דרך ההתנתקות. גם אלו שקרו בתקופתנו. הטבח שהכה בנו היה המחריד שידענו במדינת ישראל. אכזריות בלתי נתפסת שהעולם לא ראה מאז השואה. אנחנו מחויבים לפעול לשלום המשפחות השבויים והנעדרים. שאף אחד לא יטעה, אנחנו ביחד ננצח. לוחמים מכל המגזרים - כולם יילחמו יחד כתף אל כתף ויסירו את האיום מעל מדינת ישראל ואזרחי ישראל".

דנון, לשעבר שגריר ישראל באו"ם, התייחס גם לאחריותה של ההנהגה: "אני לא רוצה לחלק ציונים, אבל אין ספק שעברנו כולנו ואנחנו עדיין נמצאים באירוע משמעותי, קשה מאוד, וכמובן שיש אחראיות להנהגה, לצבא. יש איזשהו הסכם בלתי חתום בין הציבור להנהגה ולראשי הצבא, שהם נותנים לנו את המנדט ואנחנו מעניקים ביטחון. ראש הממשלה כרגע עסוק בניהול המלחמה, אבל אני חושב שברור לכולם שראש הממשלה הוא חלק מההנהגה. כשמדברים על הנהגה הוא לא נגרע ממנה, אבל כרגע הוא עוסק בניהול המלחמה וברור לכולנו שהמלחמה הזו, שאנחנו מקווים שלא תהיה ארוכה, שנכה את חמאס ונכריע אותם".

על ביקור אפשרי של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, אמר דנון: "אני לא יכול לאשר את הביקור שלו. ארה"ב באמת מפגינה מעל ומעבר את התמיכה שלה בישראל, זה בא לידי ביטוי גם בעם, וגם בתחנות הטלוויזיה. הם מבינים שהקרב הזה הוא קרב של טובים נגד רעים. יש פה התגייסות אמריקאית מכובדת".

על השאלה האם מדינת ישראל צפויה לכבוש את רצועת עזה, הבהיר: "מה זה כיבוש עזה? אנחנו לא הולכים להישאר ברצועת עזה לנצח. אנחנו לא הולכים לחזור לשלוט ברצועת עזה, אבל אם את שואלת אותי לגבי פעולה צבאית כוללת - בוודאי שאני תומך בה. כל דבר אחר הוא יהיה חלקי, בעייתי, ואם דיברתם על אחריות ומחדלים - זה מחדל הרבה יותר גרוע. אם היום לא תתקבל ההחלטה הנכונה של הכרעה, לא של משהו חלקי, נקודתי, אלא באמת לעשות טיפול שורש בחמאס - זה יהיה המחדל הכי גדול שיכול להיות".

תגיות:חמאסדני דנוןמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה