חדשות בארץ

בריאיון ל-CNN: הנשיא הרצוג חשף את מסמך "תוכנית חטיפת השבויים" של חמאס

בריאיון ל-CNN, חשף הנשיא יצחק הרצוג לראשונה את מסמך "תוכנית חטיפת השבויים" שהוכן על ידי חמאס והופץ למחבלים בשטח. הרצוג: "אנו עומדים בפני אויב אכזר ביותר, בלתי אנושי, אותו עלינו לעקור ללא רחמים. יש לחסל את חמאס מפני האדמה"

  • ל' תשרי התשפ"ד
זירת הטבח בקיבוץ בארי (צילום: אריק מרמור, פלאש 90)זירת הטבח בקיבוץ בארי (צילום: אריק מרמור, פלאש 90)
אא

נשיא המדינה חשף היום (ראשון) לראשונה, בריאיון לרשת CNN, את "מדריך הלוחם, גרסת הג'יהאד" – התוכנית הרצחנית של חמאס לחטיפת בני ערובה, שהונפקה והופצה על ידו במסמך למחבלים בשטח. בנוסף הציג הנשיא בריאיון תמונות מזעזעות מהטבח בקיבוץ בארי, שם ביקר בשעות הבוקר.

בחוברת, שנמצאה על גופתו של מחבל חמאס שחוסל בשטח ישראל, מפורטים שלבי החטיפה ואופן ביצועם. על פי המתואר, נדרשים החוטפים לייצר כאוס והפחדה באמצעות כפיתה וכיסוי עיני השבויים, שימוש במכות חשמל והוצאה להורג של כל אדם שעלול להוות איום או הסחת דעת. כמו כן הודרכו המחבלים לאסוף את השבויים ולהשתמש בהם כבשר תותחים במידת הצורך, ללא הבדל דת, גזע או מין.

על פי המדריך, בדומה לארגון הטרור דאעש נדרשים המחבלים החוטפים לתעד את מעשיהם בשידור חי, ובעת תקיפות צה"ל להוציא להורג את החטופים.

עוד במדריך – פרק המסביר על סולם הדרגות בצה"ל וחשיבותן, ועל אמצעי הלחימה ויכולות האלקטרוניקה הקיימים בצבא הישראלי.

"אנו עומדים בפני אויב אכזר ביותר, בלתי אנושי, אותו עלינו לעקור ללא רחמים", אמר הרצוג ל-CNN. "המסמך הזה נמצא על גופתו של אחד המחבלים. זו חוברת. החוברת הזו היא מדריך הפעלה, איך נכנסים לחצרות של אזרחים, לקיבוץ, לעיר, למושב, איך פורצים לשם. וראשית – מה אתה עושה כשאתה מוצא את האזרחים? אתה מענה אותם. זו החוברת שכתוב בה בדיוק איך לענות אותם, איך לחטוף אותם".

"אז הסיפור הוא לא ישראל מול הפלסטינים, או יהדות מול אסלאם", הוסיף הנשיא. "הסיפור הוא על בני אדם, אנושיות, האם אנחנו עם הטוב או עם הרע, שם האנושות צריכה לעמוד. המערכה שאנו מנהלים כעת, כעם העולה כאריה, הוא נגד הרשע, ואנחנו נעקור את הרע כדי שיהיה טוב יותר לכל האזור והעולם".

"אין שום הצדקה למה שקרה. זו פשוט אידיאולוגיה מבית דאעש שקוראת לחסל את ישראל מפני האדמה, ולכן יש לחסל את חמאס מפני האדמה", סיכם הרצוג.

תגיות:עזהחטופיםחמאסיצחק הרצוג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה