חדשות בארץ

גורם מדיני אמריקני: יש מגעים לשחרור חטופים

התקשורת בארה"ב דיווחה, כי בשלב ראשון המטרה היא שהחמאס ישחרר נשים וילדים. החמאס מתנה כרגע את השחרור בהפסקת התקיפה הישראלית ובקבלת סיוע הומניטרי. ישראל חידשה את אספקת המים לחלק הדרומי ברצועה

כפר עזה לאחר תקיפת המחבלים (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)כפר עזה לאחר תקיפת המחבלים (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

(עדכון: 19:08)

גורם בממשל ביידן מסר היום (ראשון) לתקשורת בארה"ב על מגעים ראשונים לשחרור חלק מהחטופים הישראלים הנמצאים בעזה. על פי הגורם, התיווך בין ישראל לחמאס נעשה באמצעות "מדינה שלישית", והחמאס התנה אפשרות להתקדמות במשא ומתן בהפסקת התקיפה מצד ישראל ובקבלת סיוע הומניטרי. בחמאס הוסיפו כי אם יסכימו לשחרור, ידובר על ילדים ונשים, ורק באזרחים ולא בחיילות צה"ל. בישראל לא התייחסו לדיווחים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש אחר הצהריים עם נציגי משפחות החטופים והקשיב לדרישותיהם. לפי גורם מדיני, נתניהו אמר לנציגי המשפחות כי "החזרת החטופים היא חלק ממטרותיה של ישראל, שתעשה כל מה שניתן כדי להשיבם הביתה". 

דודי זלמנוביץ, אחד מנציגי המשפחות, אמר אחרי הפגישה עם נתניהו: "אנחנו מודים לראש הממשלה שנפגש איתנו, הוא היה אמפתי, שמע את כל הסיפורים שלנו והקדיש לנו זמן מעבר למה שתוכנן, הוא הבטיח לנו שאחת ממטרות המלחמה היא החזרת השבויים הביתה".

בנוסף קיימו נציגי המשפחות פגישות עם דיפלומטים זרים המשרתים בישראל. יש לציין שהחמאס מפעיל בימים האחרונים "לחץ פסיכולוגי" על ישראל, והודיע כי לפחות 30 חטופים נהרגו בתקיפות צה"ל ברצועה. בישראל בודקים את המידע.

ישראל מצידה הודיעה אחר הצהריים כי החליטה לחדש את אספקת המים לתושבי דרום רצועת עזה. בישראל הסבירו את הצעד כרצון "לעודד עזתים לעזוב את צפון הרצועה לדרומה". שר האנרגיה, ישראל כ"ץ, שהורה באמצע השבוע שעבר להפסיק את אספקת המים לעזה, אמר כי "ההחלטה על פתיחת המים בנקודה ספציפית עבור תושבי דרום רצועת עזה, שסוכמה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא ג'ו ביידן, תואמת את המדיניות שלנו ומאפשרת להדק את המצור הכללי חסר התקדים על עזה בלי חשמל, בלי מים ובלי דלק עד למחיקת החמאס".

הצוות שהקים ראש הממשלה לטיפול בנושא החטופים, בראשות תא"ל במילואים גל הירש, הודיע לכ-130 משפחות כי יקיריהן נחטפו לעזה. ההערכה של הצוות היא שלפחות מחצית מהשבויים אינם בין החיים.

תגיות:בנימין נתניהוחטופים בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה