הסברה ישראלית

ראש העיר ניו יורק בנאום תמיכה בישראל: "המלחמה שלכם היא המלחמה שלנו"

ראש העיר ניו יורק, אריק אדמס, נשא נאום תמיכה בישראל: "אנחנו לא בסדר. אנחנו לא בסדר כשאנחנו רואים נערות צעירות מוצאות מביתן ונגררות ברחובות. אנחנו לא בסדר כשאנחנו רואים סבתות מוצאות מביתן וילדים שנורים מול משפחותיהם. המלחמה שלכם היא המלחמה שלנו"

  • ל' תשרי התשפ"ד
אא

ראש העיר ניו יורק, אריק אדמס, נשא נאם תמיכה בישראל, בו הבהיר כי יעמוד לצדה, עם אפס סובלנות כלפי הרשע והאכזריות שגילו מחבלי החמאס כלפי הנרצחים הי"ד והחטופים.

"הבוקר, בתדרוך שלי, היועצת המיוחדת שלי ליסה זורנברג, אמרה משהו שאני רוצה שכולנו נדע. עברנו רגעים קשים אנשי ניו יורק. אנחנו אנשים חזקים. ראינו את מרכז המסחר שלנו קורס. ראינו את אחד המחזות המזעזעים שהתרחשו על בימת העיר שלנו. 

"אבל היא אמרה משהו שחדר לנפש שלי. היא הצהירה לצוות שלנו: 'אנחנו לא בסדר. אנחנו לא בסדר כשאנחנו רואים נערות צעירות מוצאות מביתן ונגררות ברחובות. אנחנו לא בסדר כשאנחנו רואים סבתות מוצאות מביתן וילדים שנורים מול משפחותיהם, אנחנו לא בסדר כשממש כאן בעיר ניו יורק יש כאלה שחוגגים בזמן שהאסון מתרחש בעיר שלנו. אנחנו לא בסדר כשחמאס מאמין שהם נלחמים עבור משהו בפעולות ההרסניות והבזויות שהם ביצעו. אנחנו לא בסדר כשעדיין יש לנו בני ערובה שלא חזרו לביתם ולבני משפחותיהם. 

"ואנחנו לא נגיד שהכל בסדר, כי הכל לא בסדר. לישראל יש את הזכות להגן על עצמה, וזו זכות שאנו מכירים בה. המלחמה שלכם היא המלחמה שלנו. כאן בניו יורק יש לנו את אוכלוסיית היהודים הגדולה ביותר מחוץ לישראל, וזה המקום שבו קולנו צריך להישמע ולהדהד ברחבי המדינה. 

"אנחנו לא נהיה בסדר עד שכל מי שאחראי למעשים הללו ישלם על מעשיו. אנחנו לא צריכים להעמיד פנים. ואני רוצה להודות לכל מנהיגי הדתות בעיר שלנו, שפנו אליי והצהירו בבירור שהם מגנים את השנאה והאנטישמיות שהתרחשה באחד מהימים הקדושים בשנה. זה היה מכוון, זה היה מריר, זה היה נבזי, זה היה משהו שמראה שחמאס צריך להתפרק ולהיהרס מיידית".

הנאום המלא (באנגלית):

תגיות:מלחמהעזהחמאסניו יורקאריק אדמס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה