חדשות בארץ

המשפחה העזתית שעברה לשדרות: "לשטח את רצועת עזה, הם רוצחים"

בני משפחת טנבורה התראיינו ל"סקיי ניוז", והסבירו כי למרות שמשפחתם נמצאת בעזה - צריכה להיחרב: "חמאס הם טרוריסטים, צריך לחסל אותם אחד אחד"

  • ל' תשרי התשפ"ד
(צילום: Abed Rahim Khatib / Flash90)(צילום: Abed Rahim Khatib / Flash90)
אא

אמיר טנבורה, תושב שדרות בן 20, נרצח בשבת שעברה על ידי מחבלי חמאס במהלך מתקפת הטרור הרצחנית על יישובי עוטף עזה. בסוף השבוע התראיינו בני המשפחה ל"סקיי ניוז" ואמרו כי הם דורשים לחסל את חמאס ו,לשטח את רצועת עזה". הסיפור הזה הפך למעניין במיוחד, בעיקר לנוכח העובדה שמדובר במשפחה ערבית, במקור מעזה, שיש לה עדיין בני משפחה ברצועה.

"שלושה טרוריסטים רדפו אחריו, והוא לא היה מסוגל להימלט", סיפר אחיו של אמיר, יונס. "הם פשוט רצחו אותו, על כלום, אדם טוב שראה אדם אחר שנפצע במתקפה ורצה לסייע לו".

בני המשפחה הצליחו לגלות מה עלה בגורלו של אמיר רק כאשר הגיע אליהם סרטון ברשת המתעד אותו ברגעיו האחרונים, כשהוא גוסס למוות. "היה לו לב טוב", אמר אחיו אברהם בן ה-17, שציין כי אמיר היה אמור לחגוג בחודש הבא יום הולדת 21. "לא היו להם שום רחמים", המשיך אברהם ואמר לצוות הצילום הבריטי, "הם יכלו לירות בו רק כדור אחד, אבל הם ירו בו כמה, גם לאחר שהיה ברור שהוא מת. הוא קיבל כדור כאן, כאן וכאן".

בני המשפחה סיפרו כי אביהם עזב את עזה לשדרות לפני יותר מ-30 שנה משום שעבד בישראל. אמיר היה השלישי מבין שישה אחים. כולם נולדו בשדרות, כולם מדברים רק עברית ובעיקר מתגעגעים למשפחה ברצועת עזה. אחד האחים נשאל מה צריך לעשות צה"ל בעזה, וענה: "חמאס הם רוצחים, הם טרוריסטים. אנחנו צריכים לחסל כל אחד, צריך לשטח את עזה. יש לי שם משפחה, אבל אני חושב שעזה צריכה להפוך למשטח". אברהם סיכם ואמר: "אני מסתכל על המזרון המכוסה בדם שאחי שכב עליו, ואני חושב לעצמי: 'האם הכול קרה באמת?'".

תגיות:עזהחמאסמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה