חדשות בארץ

הרוג מירי חיזבאללה לעבר היישוב שתולה בצפון

מחבלי חיזבאללה שיגרו טיל לעבר שתולה ודווח על פגיעה ישירה במבנה. שלושה בני אדם נוספים נפצעו באורח בינוני וקל. זוהו עד כה 543 גופות של נרצחים. תושבים משדרות מתחילים להתפנות

זירת האירוע בשתולה (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)זירת האירוע בשתולה (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
אא

(עדכון: 18:16)

מופיד אלזיר, בן 57 מאבו סנאן, קבלן בנייה, נהרג היום (ראשון) מירי טיל נ"ט ששיגר חיזבאללה למושב שתולה הסמוך לגבול לבנון. שלושה פועלים נוספים נפצעו מהירי, שניים מהם באורח בינוני ואחד באורח קל. צה"ל תקף בדרום לבנון בתגובה לתקריות הירי.

מהמרכז הרפואי לגליל נמסר כי שניים מנפגעים, כבני 40, פצועים במצב בינוני, סובלים מפגיעות רסיסים והוכנסו לחדר ההלם. פצוע שלישי, הסובל מפגיעת הדף, עבר בדיקות בחדר המיון ומצבו קל.

החיזבאללה נטל אחריות על הירי וצה"ל השיב בתקיפת יעדי ארגון הטרור בגזרה. תושבי היישובים המוגדרים סמוכי גדר התבקשו להיכנס למרחבים מוגנים. מצה"ל נמסר כי "בעקבות הערכת המצב ואירוע הירי בצפון, הוחלט על בידוד המרחב של עד ארבעה קילומטרים מהגבול הצפוני עם לבנון. צה"ל מבהיר כי כניסה למרחב אסורה בהחלט ומבקש מהציבור לגלות עירנות ולא להיכנס למרחב. אזרחים השוהים בגבול הצפון, במרחק של עד שני קילומטר, נדרשים להיות צמודים למרחב מוגן. כמו כן, במהלך הלחימה מופעלים שיבושי GPS יזומים בכלל מרחבי הלחימה לצרכים מבצעיים שונים. על האזרחים להיות מודעים לכך שהפעלת השיבוש יכולה לגרום לתקלות זמניות ביישומים מבוססי מיקום".

במקביל דיווח צה"ל על חיסולו של מחבל בהתקלות עם כוח צה"ל בקרבת קיבוץ נירעם שבעוטף. צה"ל מבצע סריקות מחשש להמצאות מחבלים נוספים באזור.

מספר הנרצחים עולה. מספר המאושפזים במצב קשה יורד במתינות

משרד הבריאות עדכן הערב על 369 פצועים המאושפזים בבתי החולים. מצבם של 
מהם 90 קשה, 191 פצועים במצב בינוני ו-89 מוגדרים פצועים קל.

עד כה פונו לבתי החולים 3,842 פצועים, מהם: 26 אנוש, 313 קשה, 699 בינוני, 2,471 קל, 194 חרדה  ו-139 בהערכה רפואית.

לעומת זאת ממשיך לעלות מספר הנרצחים והוא עומד כעת למעלה מ-1,400. אנשי הרבנות הצבאית והמשטרתית ממשיכים במלאכת זיהוי הגופות. נכון להיום זוהו 534 נרצחים מתוך 919 גופות שיש במחנה הזיהוי ברמלה. 442 שוחררו לקבורה. המספרים לא כוללים את חללי צה"ל.

היום דיווחו המועצות האזוריות בעוטף כי ממדי הטבח במתקפה הרצחנית של חמאס ביישובי עוטף עזה ממשיכים להתבהר, ונכון לשלב זה ידוע על לפחות 25 תושבי קיבוץ ניר עוז שנרצחו ו-80 נוספים שעדיין נעדרים. בקיבוץ כפר עזה נרצחו לפחות 52 בני אדם, נחטפו שבעה, ו-13 נוספים עדיין נעדרים.

פינוי היישובים בעיצומו

תושבי משדרות החלו הבוקר להתפנות מהעיר לאחר שהממשלה אישרה סבסוד אירוח בבתי מלון, אכסניות ובתי הארחה ברחבי המרכז, הבקעה והערבה. עיריית שדרות מסרה כי הפינוי מוגדר "פינוי מרצון", וכל מי שמבקש לעזוב את העיר, עומדים לרשותו גם אוטובוסים שהוכנו על ידי רשות החירום הלאומית ומשרדי הממשלה.

אנשי משרד הרווחה, יחד עם עם חיילי פיקוד העורף ובתיאום עם עיריית אשקלון, החלו בפינוי בתי אבות בעיר. תחילה יפונו כל האזרחים הוותיקים השוהים בבתי האבות. הפינוי באשקלון מצטרף לפינוי כל מסגרות הרווחה בדרום שכבר התרחשו.

התושבים בעוטף עודכנו לגבי מימון פינוי היישובים. ליישובים הממוקמים בין אפס לארבעה קילומטרים מגבול הרצועה אושר מימון עד 14.11.23. לתושבי היישובים מ-4 קילומטרים ומעלה אושרו עד 28.10.23. הכוונה לסבסוד שהמדינה מעניקה לכל אדם המבקש לצאת מהיישוב, אל מקום בטוח יותר.

תגיות:מלחמהעוטף עזהגבול הצפון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה