חדשות בארץ

מכת גניבות בסופרים על ידי 'בעלי חנויות קטנות'

מכת גניבות ברשתות הפארם והשיווק על ידי כנופיות גנבים מקצועיות

אא

יותר ויותר סרטוני אבטחה שנקלטו במעגל הסגור של רשתות הפארם והשיווק מוכיחים כי בתוך כל הכאוס שנוצר במדינה - נוצרה גם מכת גניבות קשה. 

הסרטונים מראים כיצד קבוצות שלימות של גנבים מקצועיים, נכנסים לרשתות השיווק ומעמיסים עגלות שלימות בסחורות נצרכות, ויוצאים מהסופר מבלי לשלם. 

איך זה הגיוני?

לדברי החוקר הפרטי הראל יעקבי "מדובר בקבוצות מאורגנות שמגיעות נטו כי זה המקצוע שלהן". אוהד סנדלר, מנכ"ל רשת 'גוד פארם' טוכן כי הרשת שלו הגיעה למצב שבו העובדים עסוקים כל היום בלבדוק איך מחביאים את הסחורה. "כשאני מגיע היום לחנויות שלנו אני רואה שאריזות של תחליפי מזון לתינוקות קשורות עם לולאת ברזל כדי להקשות על הגניבה", הוא אומר. "מרוב כמות הגניבות התחלנו לשים את המוצר מאחורי הקופות, כך שיצטרכו לבקש את זה".

בסרטונים שהופצו ברשתות החברתיות נראה אחד הגנבים כשהוא מעמיס על העגלה 10 קופסאות של תחליף מזון לתינוקות, וממתין בסבלנות לשעת כושר. זו, לא מאחרת להגיע כשהעובד היחידי בחנות מתפנה לסדר סחורות או לשרת לקוחות. הגנב עושה את דרכו החוצה עם עגלה מלאה בסחורה, שנאמדת בשווי 1,000 שקלים ויותר. 

לדברי סנדלר, הגנבים גונבים פשוט הכל - החל ממזון לתינוקות, דרך משחות ומברשות שיניים וכלה בבשרים מהמקפיא, גניבות ש'עולות' לרשת מאות אלפי שקלים בשנה. 

לדאבון הלב, גם כאשר הגנבים נתפסים ונפתחת תלונה במשטרה, המשטרה לא נוקטת בשום אמצעי כנגדם. "השוטרים חוקרים אותם ואחרי כמה שעות התיק נסגר מחוסר עניין או סיבות אחרות, וזה נותן לאנשים לגיטימציה להמשיך לעשות את זה. מדובר בפשע מאורגן לכל דבר, ומי שגונב זה לא אנשים שבאמת זקוקים לזה, אלא בעלי חנויות קטנות שמוכרים את המוצרים בזול".

תגיות:מלחמהגניבותסופרמזוןרשתות שיווק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה