חדשות בארץ

ירון לונדון: "אנשי השמאל נזפו בי, אבל צריך לשטח את עזה"

המגיש הוותיק עורר סערה גדולה בישראל כשאמר לפני כארבע שנים ש"ערבים הם פראי אדם". כעת, בתשובה לשאלה האם צריך לשטח את עזה, ענה: "כן, בהחלט. למרבה הצער, העונש הזה צריך לחול גם על האוכלוסייה. הנוהל של 'הקש בגג' לא קורה במדינות אחרות"

  • ל' תשרי התשפ"ד
(צילום: משה שי, עדיה מוחמד / פלאש 90)(צילום: משה שי, עדיה מוחמד / פלאש 90)
אא

לפני כארבע שנים, המגיש הוותיק ירון לונדון עורר סערה גדולה. הוא אמר בתוכנית "גאולה ולונדון", שהגיש עם גאולה אבן ב"כאן 11", כי "ערבים הם פראי אדם. הם לא שונאים רק יהודים, הם רוצחים את עצמם בראש ובראשונה. ימינה, שמאלה, קדימה, מזרחה, מערבה - ערבים טובחים ערבים". לונדון הסביר ש"הפלסטינים אינם אחרים. זאת התרבות". הערוץ החליט אז להגיב בחריפות ולונדון התנצל, אך הבהיר כי התרבות הערבית "חולה ורצחנית".

בראיון שנערך עמו בסוף השבוע, נשאל לונדון האם יש אנשים שצריכים לבקש ממנו סליחה. "אני יודע מקרא, ופרא זה חמור בר. התייחסתי אז למה שנעשה בסוריה. לא הייתי אומר שהביטוי 'ערבים' הוא נכון. הייתי צריך לומר 'חלק מהאומה הערבית, המונה 385 מיליון איש, מתנהגים שלא בהתאם לכללי הציוויליזציה'. אז עשיתי הכללה. התנפלו עליי, וואו, וואו, וואו". אמר בראיון לאתר "וואלה".

ברקע המספרים העצומים של קורבנות הטבע, נרצחים ופצועים, הסביר לונדון למה התכוון בדבריו: "אני אמרתי 'לשטח את עזה', אולי לא בדיוק במילים האלה, גם לפני 10 שנים, ואז אנשי השמאל נזפו בי. אבל ברגע שנסוגנו מרצועת עזה, ותושבי עזה בבחירות דמוקרטיות בחרו בחמאס ולא בפתח, האחריות על התנהגותם של הכוחות המזוינים בתוך רצועת עזה נופלת על האוכלוסייה ועל השלטונות שלהם. אם אתה לא יכול להפריד בין האוכלוסייה והשלטונות משום שהשלטונות בכוונה מסתתרים בבתי חולים או במנזרים, אז אין לך ברירה ואתה צריך להיות הרבה פחות צמחוני.

"היינו צמחוניים מאוד בעיניי, כל הנוהל הזה של 'הקש בגג' היה מעשה ששום מדינה בעולם לא עשתה. ואני חשבתי שהעונש על פרובוקציות של חמאס צריך להיות הרבה יותר חמור. למרבה הצער, העונש הזה צריך לחול גם על האוכלוסייה. אני חושב שאין ברירה אחרת. זה מצער מאוד".

על השאלה האם הוא עדיין עומד מאחורי העמדה שהפתרון הוא שיטוח עזה, ענה לונדון: "כן, כן, בהחלט. היה פעם מאורע אחד שטלטל אותי לגמרי. הייתה נערה עזתית שנכוותה במים רותחים בבית שלה, הייתה פצועה קשה מאוד, התאשפזה בבית חולים איכילוב ואז מצבה היה סביר. ואז חמאס הלביש עליה פצצות וציווה עליה לפוצץ את עצמה בבית החולים. אני לא יכול לשכוח את העניין הזה, את הניצול הנורא הזה של נערה פצועה שמקבלת טיפול, והיא הולכת להרוג את הרופאים שלה. המקרה הזה טלטל אותי. כמובן שלא כולם שהידים. אגב, יש לי חברים בעזה וגם חברים שהיו אסירים ביטחוניים, וההשקפות שלהם על שלום עם ישראל שונות מההשקפות של החמאס. הם רוצים שלום אמיתי, יחסי שכנות טובים ומסחר פורח. יש כאלה. אבל אתה לא יכול להתחשב". 

תגיות:עזהירון לונדוןמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה