חדשות בארץ

אבסורד: תושבי אשקלון ואופקים לא יקבלו מענק מלחמה. הסיבה: רחוקים מדי מעזה

החל מהיום יוכלו תושבי היישובים הנמצאים בטווח של עד 7 קילומטר מעזה להגיש בקשה למענק. אלא שהעיר אשקלון, שספגה הכי הרבה רקטות, לא ברשימה. איך זה קורה?

  • ל' תשרי התשפ"ד
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

החל מהיום (ראשון) יוכלו תושבי היישובים הממוקמים ליד גבול עזה להגיש בקשה לקבלת מענק בגובה של 1,000 שקל לכל אדם ועד 5,000 שקל למשפחה. את הבקשה אפשר להגיש בעמוד ייעודי שייפתח באתר רשות המסים, אלא שמתברר שחלק מהתושבים שגרים סמוך לעזה, כמו תושבי אשקלון ואופקים, לא יוכלו לקבל אותו. הטענה של המדינה: "הם רחוקים מדי מעזה".

משרד האוצר הודיע כי רשימת היישובים הזכאים תתפרסם היום, אך המדינה קבעה כי אלו יהיו היישובים שנמצאים במרחק של עד 7 קילומטר מגדר המערכת. בין היישובים נמנים קיבוצי העוטף ושדרות, אך ערים כמו נתיבות, אופקים ואשקלון – העיר שספגה הכי הרבה טילים במלחמה – לא ברשימה. חשוב לציין כי שר הביטחון יואב גלנט הורה בסוף השבוע לקדם תכנית ממשלה בעניין, אך טרם אושרה תכנית כזאת.

סכום הפיצוי יועבר לתושבי הערים הזכאיות כ"מענק התארגנות" מיידי, שלא על חשבון הפיצויים שהם יקבלו בגין נזק ישיר (מס רכוש). הוא יינתן מיידית לכל התושבים בטווח, ללא קשר למידת הפגיעה בפועל.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "בהמשך להודעת שר האוצר על תשלום מענק לתושבים שפונו או התפנו מבתיהם, ולאחר דיון משותף בהנהלת משרד האוצר, מובהר כי הגשת הבקשה למענק תתאפשר כבר מיום ראשון, בהתאם לפרטים שיפורסמו בדף אינטרנט ייעודי שיפתח באתר רשות המסים. הבקשה למענק תוגש באתר רשות המסים שלאחר בחינה תעביר את הסכום הנדרש לחשבון הזכאי. היישובים הזכאים למענק יהיו היישובים המרוחקים עד 7 קילומטרים מגדר המערכת המקיפה את רצועת עזה, כפי שיפורטו בהודעת רשות המסים שתפורסם".

תגיות:עוטף עזהמענקיםמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה