חדשות בארץ

ארה"ב מאשרת: נושאת מטוסים נוספת בדרך לישראל

שר ההגנה האמריקני: "הסיוע מגיע מתוך מחויבות לביטחונה של ישראל - ועל נחישות של ארה"ב להרתיע כל גורם שמבקש להסלים את המלחמה". שם נושאת המטוסים: דווייט אייזנהאואר

  • ל' תשרי התשפ"ד
 נושאת מטוסים אמריקנית (צילום: Flash90) נושאת מטוסים אמריקנית (צילום: Flash90)
אא

גורמים אמריקנים טוענים, כי ארה"ב תשלח נושאת מטוסים שנייה למזרח התיכון. על פי רשת החדשות ABC, אחרי שליחת נושאת המטוסים ג'רלד פורד, שהגיעה למזרח הים התיכון ביום שלישי, כעת תגיע נושאת המטוסים דווייט אייזנהאואר.

בנושאת המטוסים הראשונה משרתים אלפי אנשי צי ועל סיפונה נמצאים בין היתר יותר מ-75 מטוסי קרב מדגמי F-35, F-15 ו-F-16, מטוסי תקיפה A-10, שני משגרי טילים נגד מטוסים, שני טילי קרקע - אוויר מסוג RAM ושתי מערכות מכ"ם נפרדות.

נושאת המטוסים השנייה, דווייט אייזנהאואר, אמורה להרתיע את חמאס ולהשתתף במאמץ המלחמתי של ישראל, אבל גם להבהיר כי ארה"ב ממשיכה לתמוך במלוא העוצמה בישראל. שר ההגנה האמריקני, לויד אוסטין, אישר הלילה את הפרסום ואמר כי "כחלק מהמאמץ של ארצות הברית להרתיע פעולות עוינות נגד ישראל בעקבות המתקפה של חמאס, הסיוע מגיע מתוך מחויבות לביטחונה - ועל נחישות של ארה"ב להרתיע כל גורם שמבקש להסלים את המלחמה".

גורמים אמריקנים אמרו כי מטרת המשלוח היא "להרתיע את חיזבאללה ואיראן מלהצטרף למערכה מול חמאס", זאת כחלק מהתמיכה הבלתי מסויגת של ארה"ב בישראל. זו תהיה הפעם הראשונה מאז 2020 שבה נמצאות שתי נושאות מטוסים אמריקניות באזור המזרח התיכון. בנוסף, ארה"ב שלחה לישראל מטוס שעליו תחמושת אמריקנית מתקדמת.

לפני מספר ימים התייחס נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בנאומו לשליחת נושאת המטוסים האמריקנית שנשלחה בתחילת המלחמה. ביידן הבהיר: "נבטיח שלישראל יישארו אמצעי לחימה, נבקש מהקונגרס לנקוט פעולה מהירה למען שותפינו. זו לא פוליטיקה - זה ביטחון אמריקה וביטחון העולם. אנו מוכנים להתערב ברגע שיהיה צורך בכך.

"ברגע זה נהיה ברורים מאוד - אנחנו עומדים לימין ישראל. אין הצדקה לטרור, אין תירוץ לטרור. חמאס לא מגן על כבוד העם הפלסטיני אלא רוצה לחסל את מדינת ישראל. הם משתמשים בפלסטינים כמגן אנושי. החמאס הוא כמו הפלגים הכי אכזריים בדאעש".

תגיות:איראןחמאסחיזבאללהארה"במלחמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה