חדשות היום

עשרות פצצות מרגמה מלבנון, פינוי מעזה, ואזעקות מהדרום ועד המרכז: סיכום חדשות השבת

אזעקות בדרום, בשפלה ובמרכז, 30 פצצות מרגמה שוגרו משטחי לבנון אל ישראל, ובעזה ממשיכים אזרחים להתפנות. סיכום חדשות השבת

אא

התחממות בגבול הצפון: בשעות הצהריים שוגרו 30 פצצות מרגמה משטח לבנון אל הר דב, כאשר במקביל לכך תקף צה"ל חוליית מחבלים שניסתה לחדור לשטח ישראל. גם בשעות אלו ממשיכים כוחות צה"ל לתקוף בלבנון.

הרוגים לבנוניים בתקיפת צה"ל בלבנון: בלבנון דיווחו על כך ששני בני אדם נהרגו במתקפת חיל האוויר. לפי הדיווח, "ההפצצות מתקרבות לשכונת מגורים".

דובר צה"ל: בהודעה שפרסם דובר צה"ל עם צאת השבת הוא הודיע על כך שחיל האוויר תוקף בשעות אלו באופן נרחב מטרות צבאיות של חמאס ברצועת עזה.

אזעקות בדרום, במרכז ובשפלה: במהלך השבת נשמעו אזעקות ברצועת עזה וכן באשדוד ואשלון, באזור השפלה ובערי המרכז פתח תקווה, יהוד, אשדוד ואשקלון. לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים.

תושבים ממשיכים לפנות את צפון רצועת עזה: תושבים רבים מאוד התפנו מצפון רצועת עזה, אולם שני בתי חולים סירבו להתפנות. בנוסף, ישנם תושבים שנותרו בשל קריאת החמאס שלא לעזוב. מטרתו של החמאס: להשתמש בהם כחומה אנושית. לעת עתה דיווח משרד הבריאות ברצועה על 2,215 הרוגים ו-8,714 פצועים.

משרד הבריאות הישראלי עדכן: 358 פצועים ישראליים בבתי החולים בארץ, מתוכם 102 במצב קשה, 170 במצב בינוני ו-86 במצב קל.

ארה"ב בקריאה לאזרחיה שבעזה לנוע לחלק הדרומי של מעבר רפיח. על פי ההודעה, המעבר עשוי להיפתח לזמן מוגבל בלבד, ועל כן יש להיות מוכנים לכל פינוי אפשרי. בנוסף, המליצה ארה"ב לאזרחיה "לשקול מחדש הגעה לישראל ולשטחי יו"ש".

נתניהו סייר ברצועת עזה. במהלך סיור שקיים נתניהו ברצועת עזה לראשונה מאז התקיפה, הוא פגש לוחמים ושוחח עם קצינים. לשאלה "האם הם ערוכים להמשך", הם השיבו: "אנו מאוד ערוכים". תגובת ראש הממשלה הייתה: "כל הכבוד לכם".

אזרחים זרים מפונים מישראל: אזרחי מדינות זרות ודיפלומטים מהעולם מפונים מישראל באמצעות רכבת אווירית של מטוסים צבאיים. בין המדינות: קנדה, אוסטרליה, ברזיל, דנמרק, פולין אורגוואי גרמניה מקסיקו ארגנטינה ובריטניה.

השר גנץ התייחס לחטופים והנעדרים. גנץ הבטיח: "נשקיע מאמץ בכל ערוץ אפשרי". הוא גם הוסיף: "אני יודע שזה לוקח זמן ושהמציאות קשה ובלתי ניתנת לתיאור, אבל נעמוד בקשר עם המשפחות".

צה"ל ושב"כ חיסלו מפקד בכיר בחמאס. במהלך השבת חיסלו כוחות צה"ל והשב"כ את עלי קאצ'י הנחשב לאיש הנוחבה של חמאס. קאדי שוחרר כחלק מעסקת שליט ובתפקידו היה אחראי על כוח במתקפת הטרור.

עשרות מבוקשים נעצרו בשטחי יו"ש: במסגרת מבצע לילי בשטחי יו"ש עצרו צה"ל ושב"כ 56 מבוקשים, מתוכם 25 פעילי חמאס, ביניהם בכירים בארגון.

תגיות:מלחמהעזהלבנון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה