חדשות בארץ

גל הירש: בעזה ישנם כ-160 חטופים, מחציתם אינם בין החיים

הממונה לנושא החטופים והנעדרים, תא"ל גל הירש, מסר עדכון בתום פגישה שקיים עם סגן השליח הנשיאותי האמריקני לענייני בני ערובה, סטיבן גילן. מספר הנרצחים חצה את ה-1,300

גל הירש. ארכיון (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)גל הירש. ארכיון (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)
אא

הממונה לנושא החטופים והנעדרים, תא"ל (במיל') גל הירש, נפגש אחר הצהריים (חמישי) עם סגן השליח הנשיאותי האמריקני לענייני בני ערובה, סטיבן גילן, שהגיע במיוחד לישראל בשל המלחמה בדרום.

לפי הערכות בישראל, בעזה ישנם כ-160 חטופים, רובם ישראלים, חלקם עם אזרחויות כפולות וכתשעה מהם עם אזרחות זרה אחת. לפי הערכות, מחציתם אינם בין החיים ונלקחו לעזה כגופות או שמתו בדרך או מפצעיהם. הודעה על גורל יקיריהם נמסרה לכ-100 משפחות.

מוקדם יותר פרסם הירש הודעה למשפחות בנוגע למאמצים להשבת יקיריהן. הירש ציין בהודעתו כי תוך כדי הלחימה מתנהלים שלושה מרכזיים בנושא: מאמץ מודיעיני-מבצעי, מאמץ לגיבוש תמונת המצב של הנעדרים והחטופים, ומאמץ הסיוע הממשלתי למשפחות הנעדרים והחטופים. "הסריקות בשטח נמשכות והמלאכה הקשה של זיהוי החללים נמשכת", הוסיף הירש. "נפגעים רבים מטופלים בבתי החולים, ואנו מתחקים אחרי כל פרט מידע שיסייע לנו באיתורם של כל הנעדרים".

"רבים בחברה הישראלית פונים אלינו בהצעות לסיוע והתנדבות. אני מוקיר, מעריך ונרגש מהרוח החזקה המפעמת בנו ומתעצמת תוך כדי המלחמה. אנשיי ואני פועלים מסביב לשעון למען הנעדרים, החטופים ובני משפחותיהם – יחד נתגבר וננצח".

רבש"צים וחברי כיתות כוננות שנפלו בקרב יוכרו כחללי צה"ל

משרד הביטחון וצה"ל הבהירו הערב כי רבש"צים וחברי כיתות הכוננות, שלחמו בעזה ונפלו בקרב אל מול האויב, יוכרו כחללי צה"ל. משפחותיהם יילוו על ידי מערך הנפגעים בצה״ל, ויטופלו ע"י אגף משפחות הנצחה ומורשת במשרד הביטחון. המשפחות יקבלו "מעטפת תומכת מלאה" ויהיו זכאיות לתגמולים ולכלל הזכויות הניתנות בהתאם לחוק.

רב המשטרה על מלאכת הזיהוי: "איש לא הכין אותנו לזה"

"לא ניתן להם לנצח את הרוח הישראלית", כך אמר היום רב המשטרה, נצ"מ הרב רמי ברכיהו, בפתח מתקן הזיהוי של חללי משטרת ישראל במחנה שורה. על פי הנתונים העדכניים, מספר הנרצחים הכולל חצה את ה-1,300.

"מלאכת זיהוי החללים תימשך על פי פסיקת הרבנים גם בשבת קודש" אמר הרב ברכיהו והוסיף וסיפר על המראות הקשים שהוא וסגל רבני המשטרה נחשפים בימים האחרונים, "איש לא הכין אותנו לזה, כל לימוד שלמדנו אינו מתקרב למה שנחשפנו איליו. כאשר הבנו בשבת את גודל האסון הזעקנו את כל סגל הרבנים והתחלנו  מלאכת זיהוי החללים. הרבנים נכנסים למתקן הזיהוי בודקים כל גופה וגופה, מחפשים סימני זיהוי, מחפשים להיתלות באדם בסיפור חייו במטרה להגיע לשמו ולזיהוי מוחלט".

לדבריו, המטרה להגיע לזיהוי מוחלט והצוותים מתמודדים עם כאב המשפחות. "רבני המשטרה בוכים, קמים, נשברים ומתחזקים. אני מתפלל ביחד עם עם ישראל לשלומם של השוטרים לשלומו של העם, לשלומם של המשפחות הפגועות ולבריאותם של הפצועים הרבים. בעזרת השם ננצח כי עם ישראל חי".

תגיות:מלחמהגל הירשהשבויים והנעדרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה