חדשות בארץ

בלינקן: "אני מגיע לכאן גם כיהודי. סבי שרד את המחנות. אני מבין את המראה של חמאס טובח ביהודים"

מזכיר המדינה האמריקני נפגש עם ראש הממשלה והבטיח כי הסיוע לישראל יימשך ככל שיידרש. נתניהו: "מודה לנשיא ביידן ולעם האמריקני על התמיכה הכבירה שלהם במלחמה שלנו נגד הברברים של החמאס"

בלינקן ונתניהו (צילום: חיים צח. לע"מ)בלינקן ונתניהו (צילום: חיים צח. לע"מ)
אא

מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, הגיע היום (חמישי) לישראל ונפגש אחר הצהריים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. לאחר מכן מסרו השניים הצהרה לתקשורת.

"אני מגיע לכאן לא רק כמזכיר המדינה של ארה"ב, אלא גם כיהודי. סבי שרד את אושוויץ, דכאו ומיידנק. אני מבין את המראה של חמאס טובח ביהודים. גופות, הורים מוצאים להורג בפני ילדיהם, ילדים נטבחים בפני הוריהם. איך אפשר לעכל את זה?", אמר בלינקן בפתח דבריו. "המסר שאני מביא לישראל הוא שכל עוד אמריקה תהיה, היא תעמוד לצידכם. זה המסר שהנשיא ביידן העביר לראש הממשלה, זה המסר שאנחנו העברנו לעמיתינו הישראלים. זה גם מה שאני אומר לממשלת החרום החדשה. אנחנו נעמוד במילה שלנו בסיוע בתחמושת ובמיירטים. יש עוד ועוד סיוע בדרך. נעזור בקונגרס וניתן כל סיוע שיצטרך".

"אף מדינה לא יכולה לאפשר את המצב, או לחזור לתנאים שאפשרו את המצב הזה. לישראל יש את כל הזכות לגרום לכך שהמצב הזה לא יחזור. אתם אולי חזקים כשאתם לבד, אבל כל עוד ארה"ב קיימת - אתם לא תצטרכו להיות לבד".

ראש הממשלה הודה לבלינקן על הביקור ואמר: "תודה לך, תודה לנשיא ביידן, ותודה לעם האמריקני על תמיכתכם היוצאת דופן בישראל במלחמה שלנו נגד הברברים של חמאס. אדוני המזכיר, אתה בא הנה לעם כואב, עם לוחם, עם של אריות, עם שנחוש לנצח את כוחות הרשע מסביבנו. משעה לשעה אנחנו שומעים על סיפורי הזוועה ועל סיפורי הגבורה. סיפורי הזוועה אומרים הכול עליהם, וסיפורי הגבורה אומרים הכול עלינו והגבורה הזאת תנצח".

"חמאס הוכיח שהוא אויב הציוויליזציה. בדיוק כפי שדאע"ש רוסק, כך נרסק את חמאס ויש לטפל בחמאס בדיוק כפי שטיפלו בדאע"ש. לחמאס לא אכפת מהעתיד של הפלסטינים. הנשיא ביידן צדק לגמרי כאשר כינה את זה רוע טהור. יש להקיא אותם מקהילת האומות. אל למנהיגים להיפגש איתם, ואל למדינות לתת להם מחסה ויש להפעיל סנקציות על מי שיעשה את הדברים האלה. עומדים בפנינו הרבה ימים קשים, אולם אין לי ספק שכוחות הציוויליזציה ינצחו. הסיבה שזה נכון היא שאנחנו מבינים את הדרישה הראשונה כדי להגיע לניצחון, והיא מה שאמרת עכשיו בפגישה בינינו: בהירות מוסרית. זהו הזמן, זמן מסוים ומיוחד, שבו עלינו לעמוד זקופים, גאים ומאוחדים מול הרוע" – סיכם ראש הממשלה.

בתום ההצהרה המשותפת קיים בלינקן שיחה קצרה נוספת עם ראש הממשלה, בה נטלו חלק גם יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ וח"כ גדי איזנקוט, חברי קבינט המלחמה המצומצם. בתום פגישה זו בלינקן נפגש עם נשיא המדינה יצחק הרצוג במשרד הביטחון בתל אביב.

בתום הפגישה בין השניים התייחס הנשיא להקמת ממשלת החירום ואמר: "אני רוצה לברך על הקמתה של ממשלת האחדות בישראל, ממשלת החירום הלאומית. זהו רגע חשוב מאוד, זה צו השעה ואני מקווה שהיא תוביל את המערכה בצורה הטובה ביותר. אני נותן גיבוי מלא לממשלת החירום הזו ומאחל לה בהצלחה".

בלינקן שב והתייחס לתקיפה מצד החמאס ואמר: "אני חושב שזה כמעט בלתי אפשרי, עבור כל אחד מאיתנו, להבין ברמה האנושית את מה שישראל חוותה בחסות חמאס בימים האחרונים. אבל אנחנו נחושים להיות לצידכם. את מה שראינו אני חושב שיהיה קשה מאוד למחוק מהמוח שלנו, ובוודאי מהלב שלנו. אבל אני חש תחושה עזה של נחישות בישראל לנצח וישראל תנצח. ארצות הברית כאן כשותפתך כדי להבטיח שתעשו זאת".

"יש באמת שני נתיבים העומדים בפני המדינות באזור הזה, ובמובנים רבים גם בפני מדינות בעולם הזה. אבל כאן במזרח התיכון הדרך היא דרך של אינטגרציה, שיתוף פעולה, נורמליזציה, צדק שוויוני, כבוד והזדמנויות לכל העמים כולל הפלסטינים. ויש את הדרך שחמאס הראה לעולם בימים האחרונים: טרור, הרס, דרך שלא מובילה לשום מקום עבור אף אחד, מלבד למקומות האפלים ביותר בנפשנו. אז הבחירה ברורה, אנחנו ביחד, ונצעד יחד בנתיב הנכון והצודק, וגם אזרחינו מצפים שנפעל באופן המוסרי הזה".

תגיות:אנתוני בלינקןבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה