חדשות בארץ

שר האנרגיה כ"ץ: "סיוע הומניטרי לעזה? אף מתג לא יורם עד חזרת החטופים"

בעקבות דרישה של מזכ"ל האו"ם לסיוע, ישראל כ"ץ מסר: "הומניטרי תמורת הומניטרי. ושאף אחד לא יטיף לנו מוסר". העזתים עושים שימוש בגנרטורים, אך בקרוב עזה תוחשך

  • כ"ז תשרי התשפ"ד
(צילומים: Hassan Jedi ,Yonatan Sindel / Flash90)(צילומים: Hassan Jedi ,Yonatan Sindel / Flash90)
אא

"סיוע הומניטרי לעזה? אף מתג חשמל לא יורם, שיבר מים לא ייפתח ומשאית דלק לא תיכנס עד להשבת החטופים הישראלים הביתה. הומניטרי תמורת הומניטרי. ושאף אחד לא יטיף לנו מוסר", כך אמר הבוקר (חמישי) שר האנרגיה ישראל כ"ץ בעקבות דרישה לסיוע הומניטרי לעזה.

כ"ץ אמר את הדברים בעקבות ההודעה של מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, שאמר הלילה כי "אספקה מצילת חיים, כולל דלק, אוכל ומים, חייבת להיכנס לרצועת עזה. אנו זקוקים לגישה הומניטרית מהירה וללא הפרעה כעת".

לפי אונר"א, חצי מיליון בני אדם הפסיקו לקבל סיוע של מזון חיוני - מכיוון שהארגון נאלץ לסגור 14 מרכזי חלוקת מזון ברצועה. צה"ל החליט לסגור את החשמל בעזה, כך שבתים רבים יכולים להתקיים רק עם גנרטור - אנרגיה שתיגמר בקרוב. ההערכה היא שבתוך ימים עזה תוחשך.

משרד האו"ם לתיאום עניינים הומניטריים מסר הלילה כי "מספר האנשים שנעקרו מביתם בעקבות תקיפות צה"ל ברצועת עזה עלה ל-338,934 - תוספת של 75 אלף איש מהעדכון הקודם".

צה"ל החליט לסגור גם את מעבר רפיח, שמהווה את נקודת היציאה העיקרית מעזה שאינה גובלת בישראל. ישראל הבהירה למצרים שלא תאפשר הכנסת סיוע לרצועה ורמזה שתפציץ את המשאיות אם ינסו להיכנס בכל זאת לעזה.

מפקד פיקוד העורף העריך יותר מוקדם כי "חמאס מצמצם את הירי לעבר ישראל כי הוא מבין שזו מלחמה ארוכה". הוא הוסיף כי "אנחנו הולכים ללחימה ממושכת ונערכים בהתאם, בהקשר של רציפות תפקודית במשק והשבת האמון של הציבור. בסוף המלחמה הזאת המצב בדרום יהיה שונה לחלוטין - ולא יהיה יותר חמאס".

שר ההגנה של גרמניה, בוריס פיסטוריוס, אישר כי גרמניה קיבלה את בקשתה של ישראל להפעיל בלחימה מל"טים גרמניים כדי להגן על עצמה.

תגיות:עזהישראל כ"ץמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה