חדשות בארץ

קנצלר גרמניה: "שתיקת אבו מאזן – מבישה"

הקנצלר הגרמני אולף שולץ גינה את יו"ר הרשות הפלסטינית, והודיע על הפסקת הסיוע הכספי לרשות. מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן נחת בישראל וייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם נשיא המדינה יצחק הרצוג

אולף שולץ (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)אולף שולץ (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)
אא

גרמניה הודיעה היום (חמישי) כי היא מאשרת לישראל להשתמש באמל"ח תוצרת גרמניה הנמצא בארץ, והיא שוקלת לאשר חבילת סיוע נוספת. קנצלר גרמניה, אולף שולץ, הצביע על איראן כאחראית על התקיפה שבוצעה כלפי ישראל וגינה את יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. לתקשורת בארצו אמר שולץ: "חמאס לא היה יכול לצאת לתקיפה על ישראל ללא תמיכה איראנית בשנים האחרונות. שתיקתו של אבו מאזן מבישה. גרמניה תפסיק את הסיוע הכלכלי לפלסטינים".

גם ראש ממשלת בריטניה, רישי סונאק, הביע תמיכה בישראל והודיע כי בריטניה תספק לישראל את כל הסיוע שיאפשר לישראל את כל הנדרש כדי שתוכל להגן על עצמה וזה כולל סיוע דיפלומטי, מודיעיני וביטחוני. סונאק ביקר שלשום בבית כנסת בצפון לונדון, יחד עם הרב הראשי אפרים מירוויס, ונטל חלק בתפילה למען ישראל.

לבאי בית הכנסת אמר ראש הממשלה הבריטי: "אנחנו אבלים על קורבנות טרור מתועב. חמאס אינו ארגון חמוש או קבוצה של לוחמי חופש. מדובר בארגון טרור שעושה מעשים ברבריים ורוצח אנשים בפסטיבל. הם רצחו, טבחו, חטפו ואנסו. אפילו ניצולי שואה נחטפו על ידיהם. למי שמדבר על איזון - אין כאן שום מקום לאזן. אני עומד לצד ישראל".

מזכיר המדינה האמריקני נחת בישראל

אנטוני בלינקן, נחת הבוקר בישראל והוא צפוי להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם נשיא המדינה יצחק הרצוג. מזכיר המדינה האמריקני ישהה בארץ מספר שעות.

גורמים מדיניים ציינו כי בלינקן ידון עם ראש הממשלה בהיקף הסיוע שארצות הברית תספק לישראל. כמו כן תתקיים שיחה בה ישתתף סטיבן גילן, שליח הממשל האמריקני לנושא החטופים. במקביל, הקונגרס האמריקני עתיד לאשר היום חבילת סיוע נוספת לישראל. לאחר ביקורו בישראל בלינקן ימשיך למצרים ולירדן ובהמשך ייפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן.

תגיות:מלחמהאבו מאזןאנתוני בלינקןאולף שולץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה