חדשות בארץ

דובר צה"ל: "היו סימנים מקדימים ביום שלפני, אך לא הייתה התרעה מודיעינית"

בהצהרה לתקשורת אמר דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, כי "בין אלף לאלפיים מחבלים חדרו לעוטף, נערוך תחקיר משמעותי ונוקב". 220 משפחות של חללי צה"ל קיבלו עד עתה הודעות על נפילת יקיריהן

  • כ"ז תשרי התשפ"ד
(צילום: אורן בן חקון / פלאש 90)(צילום: אורן בן חקון / פלאש 90)
אא

"היו סימנים מקדימים ביום שלפני, אך לא הייתה התרעה מודיעינית. כשהמערכה תסתיים, נערוך תחקיר משמעותי ונוקב". כך אמר הבוקר (חמישי) דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, בהצהרה לתקשורת. הוא הוסיף כי "ישנם בין אלף לאלפיים מחבלים שחדרו לעוטף והצליחו לחזור לשטח הרצועה. הודענו הלילה ל-31 משפחות נוספות על נפילת יקיריהן, 220 משפחות קיבלו הודעה כזאת מתחילת המלחמה. 81 משפחות חטופים מצפות למידע אודות יקיריהן, אנחנו מודעים לכך ומספקים להם את המידע האמין ביותר שיש ברשותנו".

הגרי התייחס בדבריו לפעולות שערך צה"ל הלילה: "השלמנו לפני זמן קצר גל תקיפה משמעותי על מטרות של יחידת נוח'בה - כוח הקומנדו של החמאס. את המידע המודיעיני הפקנו מחקירות של לוחמי חמאס שבויים. דעת הקהל מאוד משמעותית במערכה הזאת. אנחנו צריכים לעלות לאל ג'זירה ולנסות לשנות את דעת הקהל בעולם הערבי. צה"ל בערנות שיא ונערך לשלב הבא במלחמה, אנחנו מוכנים לכניסה קרקעית ברגע שהדרג המדיני יחליט על כך".

מטוסי קרב של צה"ל ביצעו הלילה גל תקיפות נרחב של מפקדות מבצעיות של פעילים ביחידת הקומנדו של ארגון הטרור חמאס (נוח'בה) ברחבי רצועת עזה וחיסלו בכיר בכוח הימי של חמאס. צה"ל תקף מפקדות מבצעיות אשר שימשו פעילים שחדרו ליישובי העוטף בשבת האחרונה. כוח נוח'בה מורכב ממחבלים שנבחרו על ידי בכירי חמאס, אשר ייעודם לבצע פעולות טרור, כמו מארבים, פשיטות, פעולות חבלה, ירי נ"ט ורקטות, צליפות, הסוואה וחדירה במנהרות. כוח זה היה ממובילי המחבלים שחדרו לישראל בשבת האחרונה במטרה לבצע פעולות טרור רצחניות נגד אזרחי מדינת ישראל.

כמו כן, כלי טיס של צה"ל חיסלו את מוחמד אבו שאמלה, פעיל בכיר מהמערך הימי של חמאס בחטיבת רפיח. ביתו של אבו שאמלה שימש גם לאחסון אמצעי לחימה ימיים שנועדו לממש מבצעי טרור כנגד ישראל.

באשר לגזרת הצפון, מצה"ל נמסר כי "כחלק מקידום המוכנות של כוחות צה"ל בגזרת פיקוד הצפון, נפרסו בימים האחרונים כוחות מילואים ביישובים הסמוכים לגדר הגבול בצפון. הכוחות מבצעים משימות הגנה שונות בישובים הכוללות סיורים, מארבים ופריסת מחסומים, זאת על מנת להבטיח את ביטחונם של התושבים. כמו כן, פיקוד הצפון תוגבר השבוע בכוחות רבים נוספים לטובת חיזוק מענה הפיקוד והשליטה ומוכנותו במרחב".

תגיות:דובר צה"למלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה