חדשות בארץ

נתניהו: "כל איש חמאס הוא בן מוות. נחסל את חמאס כפי שהעולם חיסל את דאע"ש"

ראש הממשלה, שר הביטחון ויו"ר המחנה הממלכתי מסרו הצהרות לאחר הקמת ממשלת החירום. נתניהו: "נרסק ונחסל את חמאס". גלנט: "עברנו להתקפה. נמחה את הדבר הזה שנקרא חמאס דאע"ש עזה". גנץ: "מנת חלקם של אויבינו תהיה דם ואש ותמרות עשן"

  • כ"ו תשרי התשפ"ד
נתניהו, הערב (צילום: לע"מ)נתניהו, הערב (צילום: לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ מסרו הערב (רביעי) הצהרות, וזאת שעות לאחר חתימת ההסכם להקמת ממשלת חירום לאומית.

נתניהו אמר בראשית דבריו: "אזרחי ישראל, הערב הקמנו ממשלת חירום לאומית. עם ישראל מאוחד, והיום גם ההנהגה שלו מאוחדת. שמנו בצד כל שיקול אחר כי גורל המדינה שלנו מוטל על הכף. נעבוד יחד שכם אל שכם, למען אזרחי ישראל ומדינת ישראל".

"ראינו את חיות הטרף, את הברברים שאיתם אנחנו מתמודדים. אנחנו נלחמים באויב אכזר, שגרוע מדאע"ש", הוסיף נתניהו ותיאר בדמעות את הזוועות שחוללו מחבלי חמאס. "אנחנו נלחמים בכל העוצמה בכל החזיתות, עברנו להתקפה. כל איש חמאס הוא בן מוות. חמאס זה דאע"ש, ונרסק ונחסל אותו כפי שהעולם ריסק וחיסל את דאע"ש".

"אני מבקש לחזק את הלוחמים ואת אנשי כוחות הביטחון וההצלה, שפועלים בכל הגזרות מסביב לשעון. עם ישראל כולו עומד מאחוריכם. עם ישראל חי, ויחד ננצח", סיכם ראש הממשלה.

שר הביטחון אמר: "בשבת נפתחה עלינו התקפה רצחנית, חמורה מכל התקפת טרור אחרת שהייתה אי פעם בעולם. אלפי מחבלים הסתערו מתוך מטרה להרוס, לרצוח, לבזוז ולשחוט. אני משרת את מדינת ישראל כחייל וכלוחם 47 שנים, ראיתי הרבה אירועים קשים – אירוע כזה לא ראיתי. מעשים ברבריים שהעם היהודי לא חווה מאז 1945".

לדברי גלנט, "הדברים האלה נבלמו רק מדבר אחד – גבורתם של הלוחמים. עברתי בשטח בכל שלושת הימים האחרונים, הייתי בקיבוצים, ביישובים, במחנות. פגשתי את הלוחמים שיצאו מהקרבות, שמעתי את הסיפורים שלהם, שמעתי על הלוחמים שהסתערו ראשונים, נפלו, חבריהם הלכו אחריהם והמשיכו עד שהרגו את המחבלים".

"עברנו להתקפה", הצהיר גלנט. "אנחנו נמחה את הדבר הזה שנקרא חמאס דאע"ש עזה. הדבר הזה לא ימשיך להתקיים, לא יהיה מצב שירצחו ילדים ישראלים ואנחנו נעבור לסדר היום. נמחה את התופעה הזאת".

יו"ר המחנה הממלכתי אמר: "מדינת ישראל נמצאת באחת משעותיה הקשות ביותר. אלו ימים גורליים. החברים שלנו, המשפחות שלנו, נרצחו ונחטפו בידי אויב אכזר, אויב שצריך להכחיד אותו בכל האמצעים וללא עכבות. העמידה שלנו כאן, שכם אל שכם, כמסר ברור לאויבינו, וחשוב מכך – מסר לכל אזרחי ישראל. כולנו יחד, כולנו מתגייסים, כולנו מגויסים".

"אני פונה לכל אזרחית ואזרח בבית שחוששים, שמפחדים, שאיבדו את תחושת הביטחון, ואני אומר לכם שאני מבין את החשש. אני מבין את הכאב, ואין לי מילים לנחם. אבל אסור לטעות: מדינת ישראל היא המדינה החזקה ביותר באזור. יש לה את הצבא העוצמתי ביותר, את האנשים הטובים ביותר. את העוצמה הזו בעזה כבר מרגישים, ואם יהיה צורך – בלבנון ירגישו זאת, והעולם כולו יראה את זה. מנת חלקם של אויבינו תהיה דם ואש ותמרות עשן".

גנץ ציין כי "בעת הזו יש רק מחנה אחד – המחנה של עם ישראל. אנחנו ננצח ונשנה את המציאות הביטחונית והאסטרטגית בזירה הזו. השותפות שלנו היא לא שותפות פוליטית – היא שותפות גורל. כל אזרחי ישראל שותפי גורל, ביחד נעצב את גורלנו".

"החברה הישראלית כולה בצו 8. בעת הזו כולנו חיילים של מדינת ישראל. זה הזמן להתכנס יחד ולנצח. זה לא הזמן לשאלות קשות, זה הזמן לתשובות מוחצות בשדה הקרב. לממשלה ולכוחות הביטחון יש גיבוי רחב וחשוב גם ממפלגות האופוזיציה, שאני מקווה שחלקן יצטרפו אלינו בימים הקרובים. אחדות השורות זה מה שעם ישראל רוצה, ובעיקר מה שהוא צריך", סיכם יו"ר המחנה הממלכתי.

תגיות:מלחמהחמאסבני גנץיואב גלנטבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה