חדשות יהדות

מטלטל | הרב שטרנבוך בימי חול המועד סוכות: "שמחת תורה כשמגיעות ידיעות על טבח נוראי"

הרב משה שטרנבוך, מגדולי הפוסקים בדורנו, דיבר בימי חול המועד סוכות על שמחת תורה בשעת טבח בעם ישראל, והוסיף ואמר: "אנחנו נמצאים בימים קשים, וה' יעזור שנוכל להחזיק מעמד"

(צילום: Chaim Goldberg / Flash90)   (צילום: Chaim Goldberg / Flash90)   
אא

הרב משה שטרנבוך, מגדולי הפוסקים בדורנו וראש אב בית דין העדה החרדית בירושלים, נשא דרשה בישיבתו בבית שמש בימי חול המועד סוכות, בעת שמחת בית השואבה, ובחר לדבר דווקא על ההנהגה הראויה בשמחת תורה בעת בו טובחים יהודים.

הוא סיפר כי בימי השואה, כשהיה בחור ישיבה, בחג שמחת תורה הבחורים בישיבתו בכו בכיות נוראיות. "בשנות השואה הגיעו לפני שמחת תורה שמועות נוראות על הטבח הנוראי המתרחש, והתחלנו לשמוע שחלק הובלו לשריפה וחלק לחניקה, והבחורים בישיבה לא ידעו מה מצב קרוביהם ובכו בבכיות נוראות", סיפר הרב.

ראש הישיבה, הרב משה שניידר זצ"ל, חיזק אותם ואמר להם: "היטלר יכול להרוג אותנו. אבל הוא לא יעקור אפילו מנהג ישראל אחד. אנחנו נמשיך עם הקב"ה עד שיזרקו אותנו לאש, עד שיהרגו אותנו".

הרב שטרנבוך הוסיף ואמר: "אנחנו לא יודעים מה העתיד שלנו. אנחנו במצב קשה. ונתפלל לקב"ה שיציל אותנו. וה' יעזור שנוכל להחזיק מעמד". כל זאת נאמר בימי חול המועד סוכות, טרם תחילתו של הטבח הנורא.

תגיות:שמחת תורההרב שטרנבוך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה