חדשות בארץ

ממשלת החירום יוצאת לדרך. יוקם קבינט מלחמה

על פי ההסכם בין הליכוד למחנה הממלכתי, לא יקודמו חוקים שאינם קשורים לניהול המלחמה. הצדדים הודיעו כי הם שומרים מקום בקבינט גם ליאיר לפיד במידה ויחליט להצטרף

(צילום: Tal Shahar / POOL)(צילום: Tal Shahar / POOL)
אא

(עדכון: 21:05)

הליכוד והמחנה הממלכתי הודיעו אחר הצהריים (רביעי) על הגעה להסכם להקמת ממשלת חירום. במסגרת ההסכם הוחלט על הקמת קבינט המלחמה, שיורכב מראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט וח"כ בני גנץ שיושבע לשר. השר רון דרמר וחברי הכנסת גדי איזנקוט וגדעון סער ישמשו כמשקיפים.

הצדדים הודיעו כי הם שומרים מקום בקבינט גם ליו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, אם יחליט להצטרף. הערב אישרה הממשלה במישאל טלפוני את הצטרפות גנץ וארבעתה שרים הנוספים, ומחר יבוא ההסכם לאישור מליאת הכנסת.

על פי ההסכם שנחתם בין שתי המפלגות, מטעם המחנה הממלכתי יתווספו לממשלה חמישה שרים: סער, גנץ, איזנקוט, חילי טרופר ויפעת שאשא ביטון. כולם יהיו חברים בקבינט המדיני ביטחוני, שימשיך לפעול במקביל לקבינט המלחמה. זאת למשך תקופת המלחמה.

כן הוסכם כי במהלך תקופת המלחמה לא יקודמו הצעות חוק או החלטות ממשלה שאינן נוגעות לניהול המלחמה. כלל המינויים הבכירים, כולל נגיד בנק ישראל, יוארכו אוטומטית במהלך תקופת המלחמה.

למרות שהצדדים לא כללו בהצהרה המשותפת הסבר לגבי הקבינט המדיני הביטחוני הקיים, מעורבים בשיחות שהתנהלו בין הליכוד למחנה הממלכתי אמרו כי קבינט זה ימשיך לעסוק בלא מעט נושאים, וסמכויותיו יישמרו ועל פי ההסכם הוא יהיה הפוסק האחרון בהחלטות עליהן ימליץ הקבינט המלחמתי המצומצם.

לאחר פרסום ההסכם אמר השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, שאמש נשמע מסתייג מהקמת קבינט מלחמה מצומצם: "מברך על האחדות, עכשיו צריך לנצח". גם סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין בירך על ההסכם: "חתימת ההסכם בין ראש הממשלה נתניהו ויו"ר המחנה הממלכתי גנץ, להקמת ממשלת החירום, הוא המעשה ההכרחי והנכון".

השר מיקי זוהר הוסיף: "ברוך ה' יש ממשלת אחדות למדינת ישראל. עכשיו, כולנו יחד לניצחון במלחמה והשמדתם המוחלטת של החמאס והג'יהאד בעזה. זה מה שעם ישראל ציפה מאיתנו כי רק ביחד ננצח. בע"ה".

תגיות:בני גנץממשלת אחדותבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה