חדשות יהדות

שבת ברזל: המוני יהודים מקבלים על עצמם לשמור שבת לישועת עם ישראל

יוזמה מרגשת, שהולכת ותופסת תאוצה לקראת השבת הקרובה, כאשר אלפי יהודים יקבלו על עצמם לשמור שבת לראשונה לזכות הפצועים והשבויים. היוזמה בברכת הגר"י זילברשטיין שליט"א אשר הכריע באלו חלקים בהלכות שבת להתמקד. כל הפרטים על תוכנית 'שבת ברזל' שתכריע את מלחמת 'חרבות ברזל'

  • כ"ו תשרי התשפ"ד
(צילום: shuttertock)(צילום: shuttertock)
אא

במצב קשה ונורא כמו זה שאנו נמצאים כעת, עם אלפי הרוגים ופצועים, ומאות שבויים, מצב בו לא הייתה המדינה מיום קומה ועד עתה, הלבבות נפתחים ומתקרבים לאבינו שבשמים, ורבים מרחבי הארץ הביעו רצון לטעום את טעמה המתוק של שמירת השבת.

בפרט לאור הסיפורים הרבים שפורסמו השבוע על ניצולים רבים ממסיבת הדמים בקיבוץ 'רעים' ובשאר מקומות בדרום, שניצלו בזכות שמירת השבת, הדבר הביא כמה יהודים טובים לארגן ולהקים יוזמה ברוכה, והיא שיהודים אשר לעת עתה אינם זוכים לשמור תורה ומצוות, יקבלו על עצמם לשמור לראשונה שבת אחת, לישועת עם ישראל כולו במצב קשה זה. שם התוכנית היא 'שבת ברזל', כאשר לדברי היוזמים יש בכח שבת זו להכריע כברזל את המלחמה ממידת הדין למידת הרחמים.

באתר אותו הם הקימו הם כותבים כך: "הלב של כולנו קרוע, כל אחד מחפש מה אפשר לעשות, למען החיילים שלנו, למען החטופים שלנו, שיחזרו כולם בריאים ושלמים, ולמען העם שלנו שדואג ומפחד. השבת הקדושה היא מקור הברכה, ברית של אהבה בין עם ישראל לאלוקים. בואו נשמור אותה, את השבת הקרובה, שבת ברזל – הגנה של ברזל. ביחד אנחנו יכולים! זה יציל את העם שלנו, וישמור על החיילים שלנו. בואו נפיץ את זה! כולנו יותר מתמיד שומרים שבת אחת של ברזל".

יוזמי התוכנית מספרים לנו, כי הם התחבטו רבות מה בדיוק להציע כאשר הם פונים ליהודים שלא שומרים שבת עדיין, כאשר ברור שאם ידרשו מהם שמירת שבת מלאה הרי שהדבר לא יהיה רלוונטי לרבים מן הציבור הכללי.

לכן, מספרים המארגנים, פנינו לגאון הגר"י זילברשטיין שליט"א, אשר ישב על המדוכה, ונתן לנו הוראות ברורות על שלושה דברים מסויימים ונקודתיים אותם נציע לציבור הכללי לקבל על עצמו בשבת הקרובה.

את הדברים ניתן לשמוע בהקלטה שפורסמה בקו 'שיח יצחק' על ידי נכדו הרב חיים מלין שליט"א, כאשר ההוראות של הרב זילברשטיין הן כך: דבר ראשון – להדליק חשמל בערב שבת, ולא לכבות אותו אלא להשאירו דלוק כל השבת. החשמל הזה ייחשב כנרות שבת, אם רוצים גם להדליק נרות שבת ממש – מה טוב ומה נעים, ואם לא זה ייחשב כהדלקת נרות שבת. דבר שני – אם יכולים להתאפק ולא לנסוע ברכב כל השבת. כשהדבר השלישי הוא – לא לבשל כלל בשבת, אלא להכין את כל האוכל לשבת בערב שבת. לאחר מכן התבטא עמוד ההוראה בהתבטאות נדירה: "אם יעשו את זה, אני אומר להם, הם מקרבים את ביאת המשיח!".

כשנשאל הרב זילברשטיין לגבי פלאפונים וחדשות וכדומה, השיב שזה אינו יכול לומר להם כיון שלא ישמעו לנו, ולכן הציע רק שלושה דברים אלו, שאם הם רוצים יוכלו לעמוד בזה. וכמו כן אם אפשר שיעשו קידוש על היין יש בזה עניין גדול.

יוזמי התוכנית מבקשים מכל אחד ואחת מעם ישראל, אם יוכל להפיץ את הלינק דלהלן - https://shabatbarzel.com/, הלינק מפנה לאתר שהוקם במיוחד עבור כך, בקרב בני משפחה, ידידים, שכנים ומכרים, ולבקשם להעביר הלאה כדי שיגיע לכל עם ישראל כולו, ויקויים בנו דברי חז"ל בגמרא במסכת שבת (קיח:) "אם ישמרו ישראל שני שבתות מיד הם נגאלים", ויתרפאו כל הפצועים, ויצאו כל השבויים מאפילה לאורה, אמן ואמן.

תגיות:שמירת שבתמלחמת חרבות ברזלהרב יצחק זילברשטיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה