חדשות בארץ

אבסורד: המחבלים הודו שטבחו בעשרות בני אדם, אך יובאו להארכת מעצר

קצין בכיר בייאוש: "איך אני יכול להביא להארכת מעצר כשמחבל שמספר איך הוא הוציא אנשים מהבתים וטבח בהם? אנחנו צריכים לדאוג לו לאוכל ולטפל בו? זה ביזיון, המדינה פשטה את הרגל"

  • כ"ו תשרי התשפ"ד
(צילום: לירון מולדובן / פלאש 90)(צילום: לירון מולדובן / פלאש 90)
אא

חוקרי המשטרה כועסים לאחר שהמדינה החליטה להביא מחבלים, שטבחו באכזריות באזרחים במתקפת הפתע של חמאס בשבת, לדיון בהארכת מעצר בבית המשפט. בחדשות 13 נחשף כי חוקרי המשטרה לא מבינים את ההחלטה לערוך דיון בנושא, בעיקר כשהמחבלים מאשרים כי הם טבחו באזרחים.

קצין בכיר אמר: "איך אני יכול להביא להארכת מעצר כשמחבל שמספר איך הוא הוציא אנשים מהבתים וטבח בהם? אנחנו צריכים לדאוג לו לאוכל ולטפל בו? זה ביזיון, המדינה פשטה את הרגל".

בנוסף, במערכת המשפט שורר בלבול בכל הנוגע לשאלת תיקי המעצרים של המחבלים. המעמד המשפטי שלהם הוא "לוחם בלתי-חוקי" משום שמי שנתפס, נשפט בבית דין צבאי. מצד שני, בוצעה חדירה לישראל. בשב"כ עושים הבחנה בין מחבלים שיישארו בחזקתם לבין אלה שמועברים למשטרה. עוד מתברר, כי עורכי הדין של הסנגוריה הציבורית מסרבים לייצג את המחבלים.

כתב ופרשן חדשות 13, ברוך קרא, סיפק כמה הסברים על הארכות המעצרים של המחבלים מחר. לדבריו, "השב"כ, והוא לבדו, הוא זה שהחליט, משיקולי חקירות וביטחון, לעשות את ההפרדה הבאה: חלק מהמחבלים עוברים להליך פלילי רגיל, וחלק הולכים להליך המכונה הליך לב"ח (לוחם בלתי חוקי). זה כמובן רק מינוח משפטי. אין הגדרה בחוק למפלצות אדם. שנית, אלה שמוחזקים כחשודים פליליים (למיטב הבנתי מי שמזוהים בשב״כ לא כמובילי ההתקפה אלא יותר כאספסוף הרצחני, כמובן מפלצות בפני עצמם), יגיעו כבר מחר להארכת מעצר רגילה, עד שיוגש נגדם כתב אישום על הזוועות. אלו שמוחזקים כלב"חים (אלה שהשב"כ מזהים כמובילי המתקפה) הם בעצם במעין מעצר מנהלי. תוך 15 יום עניינם מובא בפני שופט, ואז אפשר להחזיק אותם 90 יום עד הארכת המעצר הבאה".

קרא הדגיש, כי ליועצת המשפטית לממשלה ולפרקליטות אין שום קשר להחלטה וכי מדובר בהחלטת שב"כ. הוא הוסיף: "משהו על המעמד של מחבלים מעזה לעומת מחבלים מהגדה - מאז ומתמיד אלה עמדו לדין בבתי משפט פליליים רגילים ולא בתי משפט צבאיים, וזאת מהסיבה שהצבא הישראלי לא שולט בעזה ומאידך - עזה כמובן אינה מדינה. בגדה, הצבא הוא הריבון ולכן מחבלים שם נשפטים בבתי דין צבאיים. לסיכום, אין מקום למרמור השוטרים ונראה שהוא נובע מחוסר הבנה. ממילא כל מחבל עומד בסוף לדין או בבית משפט צבאי (מחבלים מהגדה), או אזרחי (מחבלים מעזה). גם המחבלים שהושארו בחזקת השב"כ יועמדו בסופו של דבר לדין. אין הליך אחר. הם לא שבויי מלחמה וטוב שכך. לשבויי מלחמה יש הרבה יותר פריבילגיות מפושעים רגילים".

תגיות:מחבליםמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה