חדשות בארץ

"גיבור ישראל, אהוב לבי": הזמרים עידן עמדי, חנן בן ארי ועידן רייכל נפרדים מחבריהם

השלושה איבדו את חבריהם במלחמה. עמדי ספד לפקוד שלו: "החייל הכי חזק, נחוש ולצד זה אופטימי וחייכן שזכיתי להיות חבר ומפקד שלו בשירות"

  • כ"ו תשרי התשפ"ד
(צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)(צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)
אא

המלחמה בישראל נמשכת, וישראל ממשיכה לספור את הקורבנות. מעיין אדם איבדה את אחותה מפל הי"ד, עידן רייכל איבד את חברו הקרוב רועי לוי הי"ד, והזמר עידן עמדי סיפר כי החייל אלכסיי שמקלוב הי"ד היה חייל שלו.

עמדי שירת כלוחם קרבי בחיל ההנדסה הקרבית, שם הכיר את שמקלוב. "גיבור ישראל", כתב, "החייל הכי חזק, נחוש ולצד זה אופטימי וחייכן שזכיתי להיות חבר ומפקד שלו בשירות. אנחנו למדנו ממך ומהדרך הבלתי מתפשרת שלך להמשיך בכל הכוח תמיד, בלי פחד ובלי רחמים עצמיים. היית הגאווה שלנו כשהפכת להיות קצין בימ"מ והלכנו לישון בטוחים כשידענו שאתה על המשמר. עוד לא מסכם דבר. רק כמה מילים שעם ישראל יכיר את הגיבורים שלו. לנצח אחי נזכור וננציח אותך. אוהבים אותך בכל ליבנו ומתגעגעים".

בין מאות הנרצחים במלחמת "חרבות ברזל" נמנה גם אביב ברעם, שהיה מפיק טכני של הזמר חנן בן ארי. ברעם, תושב כפר עזה בן 33, הוקפץ לכיתת הכוננות ביישובו, ונרצח על ידי מחבלי חמאס. בן ארי כתב בכאב: "אביב המפיק הטכני שלנו נרצח בקרב על ביתו בעוטף עזה רק בחמישי האחרון צחקנו יחד. התרגשנו לקראת הטיסה לארה"ב. איחלנו חג שמח. רק התחלנו להכיר. ארבעה חודשים של עבודה משותפת. תודה לך אביב, על כל רגע איתך. אנחנו כולנו אבלים יחד עם משפחתך. אתה גיבור שלנו. ננצח וננקום".

גם הזמר עידן רייכל, כאמור, איבד חבר קרוב - רועי לוי הי"ד. "הוא היה אהוב ליבי, והוא עשה אותי גאה שבחר בי חבר שלו ואיש סודו", כתב רייכל. "ידעתי שימות בקרב, תמיד ידעתי שימות בקרב. שהוא רוצה לחיות, אבל שימות כלוחם, וידעתי מהימים בהם נרקמה החברות שלנו שתהיה לו הלוויה צבאית". רייכל סיפר כי הייתה לחברו התלבטות אם לפרוש מהצבא, והזמר אמר לו: "זה לא החלטה שלך, קיימת שרשרת של מצביאים ולוחמים משחר ימי העם והשרשרת הזו בחרה בך כחוליה לא פחות משבחרת בה אתה.

"רועי בחר להתייצב, בחר להילחם והוא יכול לבחור להוביל ולפקד. כשאמרתי לך, רועי, אתה לא מחליט, שאתה צריך להמשיך אמרתי וידעתי עמוק בפנים שיום אחד אסתכל בעיניים לצורי הבכורה המופלאה שלך וידעתי שאם יקרה לך דבר אני אהיה שם בשבילה כל חיי. אמרתי לך שאתה צריך להמשיך לפקד בשביל כל העם, אמרתי וחשבתי על כמה אוהב את כל ילדיך כולם ומה יהיה איתם ושאהיה שם בשבילם כל חיי. רועי לוי, חבר שלי, גיבור ישראל".

תגיות:עידן רייכלמלחמת חרבות ברזלחנן בן ארי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה