חדשות יהדות

מי כעמך ישראל: יוזמות התנדבות מדהימות בשכונות החרדיות ובכל הארץ

אם אתם רוצים לראות ולהרגיש את האחדות והאהבה של עם ישראל בימים קשים אלו – בקרו בשכונות החרדיות בירושלים, בבני ברק וברחבי הארץ. קהילות ויחידים יוזמים פעילויות של קנייה, בישול, איסוף וחלוקה של מזון לחיילים ולמשפחות העוטף. והכל – מתוך רצון לתרום, לעזור ולתמוך. כולנו כאחד

אא

"מחפשת גמ''ח לולים / לול להשאלה למשפחה שמגיעה מהדרום".

"מעוניינים להתנדב, אנחנו קבוצה של בחורים".

"משפחה בת 5 נפשות מעוניינת להתנדב באריזת מזון".

אלו רק דוגמאות ספורות ממאות ההודעות שמתקבלות בכל רגע בקבוצות הוואטסאפ החרדיות שהוקמו לצורך תמיכה בחיילים ובמשפחות הדרום. מדובר בעשרות קבוצות שונות ובהן פעילים מתנדבים שדואגים לשינוע מזון ומצרכים לצפון ולדרום, קישור בין משפחות מפונות למשפחות מארחות ולמרבה הצער, קבוצות שעוסקות בחסד של אמת – חפירת קברים, ארגון לוויות, שבעה ועוד.

כתושבת שכונה חרדית במרכז ירושלים, אין דבר שמרגש אותי יותר מלראות את מאות הודעות הוואטסאפ של אנשים בקבוצות השונות שרק מחפשים היכן להתנדב ולעזור. משפחות רבות בגבעת שאול, השכונה שבה אני גרה, פתחו נקודות איסוף בביתן למזון ומצרכים עבור חיילים, ומדי יום יוצאים משלוחים לאזור הדרום, וכן למקומות אירוח בהן שוהות משפחות המפונות.

קבוצות וואטסאפ שכונתיות, קבוצות מייל קהילתיות ועדכונים טלפוניים בלתי פוסקים על תפילות, מוקדי איסוף, חיפוש מתנדבים ובקשות לעזרה שנענות כמעט מיד. לרוב מדובר באנשים פרטיים שהחליטו לקום ולעזור: לבשל, לאסוף מצרכים, לנסוע לחיילים, לחלק מזון ומצרכים. בחורים, ילדים, נשים וגברים – כולם מושיטים יד. על הודעת וואטסאפ המכילה בקשת עזרה – מאות תגובות של התעניינות ורצון לעזור.

אספנו לכם מעט סרטונים ונשמח לקבל סרטונים נוספים (עם אישור פרסום) ולהוסיף אותם לכתבה.

 
 
תגיות:חייליםתרומותמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה