חדשות בארץ

נציב הכבאות לשעבר ששכל את בנו החייל: "לא מוכן שמותו 'יתבזבז', אני רוצה שמפה נצא לאירוע של חוסן לאומי"

סמ"ר גיא שמחי הי"ד נהרג בקרב עם מחבלים בקיבוץ רעים, לא לפני שהציל את חייהם של 14 מחבריו. האב, דדי שמחי, קרא לשדר עוצמה: "הפרשנות באולפנים היא פגיעה במורל בעת מלחמה, הם צריכים לשדר עוצמה וחוסן"

דדי שמחי. ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)דדי שמחי. ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

בבית העלמין בגדרה הובא הערב (שני) למנוחות לוחם הצנחנים, סמ"ר גיא שמחי הי"ד, בן 20, שמצא את מותו בשבת בקיבוץ רעים בעת לחימה מול מחבלים שחדרו ליישוב. גיא הוא בנו של תא"ל (במיל') דדי שמחי, שבעברו שימש גם כנציב כבאות והצלה ארצי.

האב נסע בשבת בלילה לקיבוץ רעים לחפש אחר בנו, חבר לכוח צה"ל שטיהר את המקום ממחבלים, וסייע לחלץ את הגופה.

בשיחה עם "גלי ישראל", טרם מסע ההלוויה, סיפר האב על בנו: "גיא היה לוחם בסיירת צנחנים שיצא עם חבריו מגדרה למסיבה ליד קיבוץ רעים. כשהחלו הקסאמים הוא לקח במהירות את חבריו והכניס אותם לממ"ד בקיבוץ רעים. יחד עם חברו הדר, בן הקיבוץ שהחזיק בנשק, הכניסו כ-14 אנשים לממ"ד בדירה של הדר ונשארו בחוץ להגן עליהם. כשהדר ביקש ממנו להיכנס כי הוא לא חמוש, גיא התעקש שלא להשאיר אותו לבד וסירב להיכנס לממ"ד. אז הגיעו חמישה מחבלים וזרקו רימון, הם הצליחו להרוג שני מחבלים ואז זרקו לעברם רימון לסלון, הדר הצליח לצאת החוצה אבל גיא כנראה נפצע מהרימון הזה. הם זרקו שני רימונים נוספים וגיא נהרג. לשמחתי כל הארבעה עשר חברה שנשארו בממ"ד ניצלו".

אחרי שעות בהן גיא לא ענה לטלפון, האב עלה על מדים, חתם על נשק בפיקוד העורף והגיע בלילה לקיבוץ רעים. "אמרתי למג"ד חרוב בכניסה שהבן שלי שוכב פה הרוג. הם חילצו אותו, חיבקתי אותו וליוויתי אותו עד לרמלה, לשם הגיעו גופות ההרוגים. הוא ילד מדהים. הוא וחבר הילדות ממגלן הרגו שני מחבלים והצילו 14 חברים. הם מגיעים אלינו הביתה ואומרים שגיא הציל להם את החיים", סיפר.

הקצין הבכיר לשעבר יצא בריאיון בקריאה נרגשת לאזרחים, לכוחות הביטחון וגם לתקשורת: "אני רוצה לנצל את השעות לפני שאני מוגדר רשמי 'אב שכול' ולומר את הדבר הבא: אנחנו כרגע צריכים לעבוד כמו במלחמה. כמו במלחמה כולל זה שמבחינתי יהיו בטלוויזיה שירים של האצ"ל וההגנה. לבנות פה חוסן לאומי. חצי מהאנשים במדינה בטוחים שאנחנו מתרסקים, אנחנו לא מתרסקים. הפרשנות באולפנים היא פגיעה במורל בעת מלחמה, הם צריכים לשדר עוצמה וחוסן. אני לא מוכן שמותו של הבן המדהים שלי 'יתבזבז', אני רוצה שמפה נצא לאירוע אחר של חוסן לאומי. זו אומה ששרדה 5000 שנה - נשרוד גם את זה".

תגיות:מלחמהחללים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה