חדשות בארץ

ההערכה בישראל: כ-150 בני אדם נחטפו לעזה

החמאס והג'יהאד הודיעו כי בידם "רק 130 שבויים". המצרים הציעו מתווה לשחרור ראשוני של ילדים וקשישים, תמורת אספקת חשמל מישראל לרצועה. ראש הממשלה מינה את תא"ל (במיל') גל הירש לממונה על נושא החטופים והנעדרים

עזה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)עזה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

(עדכון: 18:14)

ההערכה היום (שני) בישראל היא כי בידי החמאס והג'יהאד האסאלמי בעזה כ-150 חטופים, שנלקחו לרצועה ביום הראשון של הקרבות. ארגוני הטרור טענו אמש כי בידם 130 שבויים, ביניהם גם קצין בכיר בצה"ל. בישראל נבדק המידע הזה ולא נשלל על הסף.

גורמי המודיעין במצרים העבירו מסר לישראל לפיו הם הציעו לחמאס מתווה ראשוני, על פיו קשישים וילדים שנחטפו לעזה ישוחררו ביממה הקרובה, בתמורה לכך שישראל תספק לעזה חשמל ל-48 שעות, כמחווה המוניטרית לאוכלוסייה ברצועה. התקשורת בעזה דיווחה הבוקר כי הנהגת החמאס הציעה מתווה משלה: שחרור 36 אסירות פלסטיניות מהכלא בישראל, תמורת הנשים הישראליות. בישראל ציינו כי לא מתנהל כרגע משא ומתן וכי ישראל "רואה בחמאס אחראית לחיי החטופים".

ארגוני הטרור ברצועה ממשיכים בניסיון להפעיל לחץ פסיכולוגי על ישראל, ופרסמו כי בתקיפה הלילה בעזה צה"ל פגע במתקן בו הוחזקו חלק מהשבויים, ואלו נהרגו.   

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מינה אתמול את תא"ל (מיל') גל הירש כאחראי לטיפול בנושא החטופים והנעדרים. כל משרדי הממשלה יהיו כפופים להנחיותיו של הירש בנושא זה. לאחר מינויו מסר הירש: "בשעות אלה אנו עוסקים בגיבושה של תמונת מצב מלאה ופועלים בכוח מלא ליצירת מערך אפקטיבי, כתובת לכל המשפחות החרדות לגורל יקיריהן. אנו בעיצומה של מלחמה קשה, הלחימה נמשכת ותימשך. איבדנו את טובי בנינו ובנותינו, אזרחים, חיילים, משרתי כוחות הביטחון, החירום וההצלה, חללים רבים. יש לנו מספר גדול של פצועים, נעדרים וחטופים המוחזקים בידי האויב. הסערה גדולה והלב כואב, מאוד. משימות כבדות לפנינו, ואני איתכם, במערכה להשבת כל הנעדרים והחטופים הביתה לישראל".

הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, מינה את האלוף ליאור כרמלי לרכז את המיפוי של הנושא באכ"א. דובר צה"ל מסר כי "נשלח קצינים בכירים למשפחות החטופים לעמוד איתן בקשר, נבנה גם תמונה מודיעינית באמצעות צוות מיוחד של אמ"ן. בשלב זה לא אתייחס לדיווחים של חמאס על מספרי החטופים - כשתמונת האמת תהיה מגובשת, נדווח לכם".

תגיות:צה"לשבוים בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה