חדשות בארץ

גנץ: "אנחנו באירוע אסטרטגי מכונן. מוכן להצטרף למערכה על מנת להקים קבינט מלחמה"

יו"ר המחנה הממלכתי הביע את נכונותו להצטרף לממשלה על מנת להקים קבינט מלחמה, במידה ולדבריו יתאפשר לו להשפיע על ניהול המערכה

  • כ"ג תשרי התשפ"ד
גנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)גנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, מסר הערב (ראשון) הצהרה לתקשורת, בה הביע את נכונותו להצטרף לממשלה על מנת להקים קבינט מלחמה שינהל את המערכה מול חמאס, וזאת במידה ותינתן לו "אפשרות אמיתית" להשפיע על ניהול המלחמה: "המציאות הנוכחית מצריכה מכולנו להפנים – אנחנו ניצבים מול אירוע אסטרטגי מכונן עבור מדינת ישראל", אמר. "זה לא מבצע – זו מלחמה. ובמלחמה, המאפיינים שונים, הכללים שונים, והתוצאות יהיו שונות".

"ב-75 שנות קיומנו, עמדנו מול אתגרים עצומים, ותמיד יכולנו להם. כך יקרה גם הפעם", הוסיף גנץ. "מי שהחליט לחדור לשטח מדינת ישראל, לטבוח באזרחים, ולערער את יסודות קיומנו – יגלה שהבית שלו קורס, שבסיסיו מרוסקים, שהמציאות שלו השתנתה. מה שאנחנו רואים בעזה היום – לא יהיה".

"ביקרתי היום את האזרחים הגיבורים בעוטף עזה. ראיתי, לצד הכאב והצער העמוק, גם את העוצמה שלהם. עבורם, עבור הילדים של כולנו – אנחנו נגבר על אויבינו. חיות האדם שחטפו את אזרחינו – יחוסלו. במערכה הזו – זה אנחנו או הם. וזה יהיה אנחנו. ההיסטוריה כבר הוכיחה שמדינת ישראל יודעת להשיב מלחמה, והעתיד יצרוב את ההכרה הזו מעזה ועד טהראן. המטרה שלנו צריכה להיות שינוי מציאות עמוק ברצועת עזה, ומסר רחב לכל אויבינו עשורים קדימה".

"בעת הזו, שמיטב בנותינו ובנינו מתגייסים למילואים, שאנו סופדים למאות הרוגים, שכולנו מתפללים לשלומם של אלפי פצועים, חטופים ונעדרים, עלינו לקחת אחריות ולהתגייס גם כמנהיגים. אני יודע היטב מה זה להילחם, כשהכדורים שורקים מעליך, כשחיילים תחת אחריותך נכנסים לעזה וללבנון ומסכנים את חייהם. זו העת לאחד את השורות בהנהגה לתקופת המלחמה, כדי שנוכל לאחד את העם ולנצח".

"לכן, כבר אתמול, הודעתי לראש הממשלה שאני נכון להתייצב למערכה ולדון על הצטרפות של המחנה הממלכתי, ובתקווה של מפלגות נוספות באופוזיציה לממשלה, מתוך כוונה להקים קבינט מלחמה, שינהל את זירת הקרב מול עזה, ומול כל הזירות הנוספות. אם תינתן לנו אפשרות אמיתית להשפיע ולהשתתף בניהול המלחמה, אנחנו נתייצב עד לסיומה. ואם יבחר שלא, מערכת הביטחון והממשלה יקבלו מאיתנו כמחנה ממלכתי גיבוי מבחוץ לכל צעד נחוש ואחראי".

"אני מבקש לפנות לכל האזרחים שיושבים עכשיו בבית ולהגיד להם – אני מבין את החששות והכעסים. זה לא זמן לשאלות – אלא עת לתשובות. חובתנו בעת הזו לתת את הגיבוי לדרג הצבאי והמדיני בכדי לספק אותן בשדה הקרב. לא להאמין ולא לתת יד לתיאוריות קונספירציה, שחוברות לתעמולת האויב. נהיה חזקים מבפנים – ונמחץ את אויבינו מחוץ. ניקח אחריות, ננצח ביחד, ונהפוך את יום שבת השחור לרגע שיעצב את עוצמתה של ישראל ועליונותה הביטחונית באזור לשנים רבות קדימה. זו האחריות שלנו לדורות הבאים. להבטיח את נצח ישראל, ולשמור על מדינת ישראל", סיכם יו"ר המחנה הממלכתי.

תגיות:מלחמהבני גנץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה