חדשות בארץ

"משפחות מבקשות רק לברוח, אנו מקשרים אותן לאנשים מדהימים שפותחים את ביתם"

יחד עם המלחמה שפרצה בדרום, פרצו להן גם יוזמות מעוררות השראה ומחממות לב של עם ישראל. תכירו את אלכס פנוב שמקשר בין משפחות מארחות למשפחות מהדרום המבקשות להתארח. "מגיעות אלינו עשרות בקשות, ואנו משתדלים להיענות לכולן"

אא

"בעקבות המצב הביטחוני בדרום אנו פותחים את שערינו למשפחות, זוגות ויחידים ללא עלות"; "יש לנו חדרי אירוח במלון בטבריה ואנו מעוניינים לארח בהם משפחות מהדרום"; "אנו מתגוררים במצפה אביב ונשמח לארח משפחה או זוג"; "אנו תושבי קריית ביאליק ויש לנו חדרים פנויים בבית למען אורחים מהדרום". הודעות כאלו ועוד עשרות נוספות תוכלו למצוא בימים אלו בעמוד הפייסבוק שהקים אלכס פנוב, תושב אשדוד, תחת הכותרת "מחבקים ומארחים את תושבי הדרום".

"הקמתי את הדף הזה כבר לפני חמש שנים", הוא מספר, "זה היה באחד הסבבים הקשים בדרום, והייתה אז היענות לא מבוטלת. מאז לצערי הקבוצה הזו פעילה בכל פעם מחדש, כי הסבבים לא פוסקים, אבל הדבר המשמח כאן הוא שבכל פעם יש הרבה שרוצים לארח והרבה מאוד שרוצים להתארח. עם חלק אני מדבר אישית, ויש כאלו שאני מפנה לפוסטים שאנשים פרסמו בקבוצה.  לפעמים אני פונה אפילו לכאלו שפרסמו בעבר, ומופתע לגלות שההצעה עדיין רלוונטית".

 

מארחים מכל הלב

פנוב בן 34, נשוי ומתגורר באשדוד, חבר בתנועת 'אשדודים' ומנהל פרויקטים בהייטק. "באופן אישי קיבלתי הבוקר החלטה להישאר בעיר, למרות המצב, אבל אני עובד במרכז, כך שאני בדרך כלל יוצא בבוקר וחוזר בשעות הערב. זה לא פשוט בכלל. המצב כאן רגיש ביותר, ולמרות שאנחנו יחסית רחוקים מקו האש, גם אצלנו נשמעות אזעקות רבות והכל מתוח מאוד. אבל אני מאמין שדווקא במצב כזה חשוב לדעת שיש אפשרות לצאת מאזור הדרום, וכל משפחה שמעוניינת להתפנות יכולה לעשות זאת, ואנחנו ממש משתדלים לעזור לכל משפחה ומשפחה".

לדבריו של אלכס, כבר אתמול (מוצאי שבת), ביום הראשון למלחמה, היו יותר מ-50 משפחות שפנו אליו והוא תיווך ביניהן לבין משפחות מארחות מהצפון וממרכז הארץ. "יש משפחות רבות של אימהות חד הוריות שהתחננו לצאת עם הילדים, לחלקן יש שלושה-ארבעה ילדים, והשתדלתי מאוד למצוא משפחות מארחות לכולם. יש משפחות שביקשו דווקא שומרי כשרות, יש כאלו שביקשו להתפנות יחד עם חיית המחמד שלהן, היו עוד כל מיני בקשות שונות ומעניינות. הרעיון הוא לשדך בין משפחות מתאימות מתוך הבנה שרק כך יוכל האירוח להיות יעיל ונעים לשני הצדדים".

ומיהן המשפחות שמארחות? תוכל לאפיין לנו אותן?

"מדובר במשפחות מדהימות מכל רחבי הארץ, ממש מכל הסוגים. אין לי שום דרך לאפיין אותן, כי אין להן שום מכנה משותף, מלבד העובדה שהן פותחות את הבית ואת הלב. גם בסבבים הקודמים נתקלנו באנשים מיוחדים במינם שלקחו על עצמם אירוח של משפחות, אבל הפעם הנכונות של המארחים פשוט שוברת שיאים. ישנם קיבוצים שלמים באזור הצפון שהודיעו לנו שהם פותחים מבנים רבים כדי לקבל את תושבי הדרום, יש אנשים שהודיעו שהם מוכנים להתפנות מדירתם ולהתארח אצל קרובי משפחה, כדי לפנות את הדירה לאורחים מהדרום. כל המשפחות מדגישות שהן פותחות את הבית לזמן בלתי מוגבל, ומוכנות לקבל בחפץ לב את האורחים כבר מרגע זה. ההודעות מהמשפחות שרוצות לארח מגיעות אליי ממש בזרם בלתי פוסק, ואני מתקשה לעמוד בקצב. אבל לא מוותר על אף הודעה, כי אני יודע שכל אחת מהן חשובה ביותר, כיוון שגם כמות המשפחות המפונות גדולה הפעם מהרגיל".

אלכס מדגיש כי כדי לארח או להתארח יש למלא בסך הכל טופס פשוט המופיע בדף הפייסבוק שלו הנקרא "מחבקים ומארחים את תושבי הדרום". "כמובן שאף אחד לא רואה את הנתונים חוץ ממני, ואני זה שמבצע את הקשרים בין המשפחות", הוא מבהיר. "זהו דף שאני מריץ כבר כמה שנים, אבל הפעם הבנתי שיש משפחות שכבר התארחו בעבר אצל משפחות, וכעת פונות אליהן באופן ישיר ואפילו לא זקוקות לי. זהו הדבר המבורך ביותר בעיניי".

אם גם אתם מעוניינים להתפנות מהדרום, או לארח משפחות, אנא הירשמו דרך דף הפייסבוק.

תגיות:אירוחאשדודלוקחים יוזמהמבצע חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה