טורים אישיים - כללי

אחים, חיילים, צדיקים - אתם בני האור שנלחמים בבני החושך

רבה של צפת, הרב שמואל אליהו, בדברי חיזוק לעם ישראל, לחיילים ולכוחות הביטחון

הרב שמואל אליהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)הרב שמואל אליהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

בשמחת תורה הגיעו חיילים רבים לקבל ברכה לפני שהם יוצאים למלחמה. תפסו אותם באמצע ההקפות של שמחת תורה. קיבלו צו 8, עזבו את הכל, עלו על מדים, נפרדו מהאישה ומהילדים ויצאו להגן על האחים שלהם. אמרתי לחיילים כי אין בעולם מצווה יותר גדולה מזו. אם מצוות "ואהבת לרעך כמוך" היא יסוד התורה, אין לך קיום למצווה הזאת יותר מיציאה למלחמה. 

אמרתי להם כי משה אומר לעם ישראל ארבע פעמים כי חלוצי הצבא יוצאים לפני ה' למלחמה. "וַיֹּאמֶר אֲלֵיהֶם משֶׁה אִם תַּעֲשׂוּן אֶת הַדָּבָר הַזֶּה אִם תֵּחָלְצוּ לִפְנֵי ה' לַמִּלְחָמָה: וְעָבַר לָכֶם כָּל חָלוּץ אֶת הַיַּרְדֵּן לִפְנֵי ה' עַד הוֹרִישׁוֹ אֶת אֹיְבָיו מִפָּנָיו: וְנִכְבְּשָׁה הָאָרֶץ לִפְנֵי ה' וְאַחַר תָּשֻׁבוּ וִהְיִיתֶם נְקִיִּם מֵה' וּמִיִּשְׂרָאֵל וְהָיְתָה הָאָרֶץ הַזֹּאת לָכֶם לַאֲחֻזָּה לִפְנֵי ה'".

משה חוזר על הדברים הללו כמה פעמים, כי אנחנו צריכים להטמיע את הידיעה הזאת בתוכנו. לזכור כי זו לא רק מלחמה שלנו, זו מלחמה של ה' ברוע העולמי. מלחמה של הטוב ברע. של האור בחושך. של העם הכי צדיק בעם הכי רשע בעולם. במחבלים שטובחים מאות אנשים שנמצאים במסיבת טבע כאילו הם חיות, שורפים חיים אנשים נשים וטף בבתים שלהם. שלוקחים בשבי נשים עם ילדים קטנים בזרועותיהם. שמתעללים בגופות של חיילים ברחובות עזה. את התועבה הזאת צריך לבער מן העולם. וְעוֹלָתָה תִּקְפָּץ פִּיהָ, וְכָל הָרִשְׁעָה כֻּלָּהּ כֶּעָשָׁן תִּכְלֶה. כִּי תַעֲבִיר מֶמְשֶׁלֶת זָדוֹן מִן הָאָרֶץ.

ה' עזר לנו וניצחנו בכל המלחמות מאז קום המדינה, הוא נשבע על כך לאברהם "בִּי נִשְׁבַּעְתִּי נְאֻם ה'". שבועה שכוללת גם נצחון על האויבים. "כִּי בָרֵךְ אֲבָרֶכְךָ וְהַרְבָּה אַרְבֶּה אֶת זַרְעֲךָ כְּכוֹכְבֵי הַשָּׁמַיִם וְכַחוֹל אֲשֶׁר עַל שְׂפַת הַיָּם וְיִרַשׁ זַרְעֲךָ אֵת שַׁעַר אֹיְבָיו: וְהִתְבָּרֲכוּ בְזַרְעֲךָ כֹּל גּוֹיֵי הָאָרֶץ עֵקֶב אֲשֶׁר שָׁמַעְתָּ בְּקֹלִי". ובעזרת ה' ניצחנו וננצח.

אחים, חיילים, צדיקים. תזכרו היטב ותשננו לעצמכם. אתם בני האור שנלחמים בבני החושך. אתם מהעם הכי צדיק בעולם נלחמים בעם הכי מקולקל בעולם. אתם הטובים והם הרעים מכל. מצווה להלחם בהם בכל הכוח כי מלחמת ה' נלחמתם.
 

תגיות:מלחמהחיזוקהרב שמואל אליהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה