חדשות בעולם

ניו יורק וברלין נצבעו בכחול ולבן: התמיכה של המדינות בישראל

בארה"ב ובאירופה הוציאו הודעות תמיכה במדינה. ראש עיריית ניו יורק האיר את בניין העירייה בכחול ולבן וכתב: "בעיר ניו יורק יש את האוכלוסייה היהודית הגדולה בעולם מחוץ לישראל. אנחנו עומדים זה לצד זה עם ישראל מדי יום, אבל הלילה בנחישות גדולה יותר". גם גרמניה הצטרפה

  • כ"ג תשרי התשפ"ד
הציוץ על שער ברדנבורג (רשתות חברתיות)הציוץ על שער ברדנבורג (רשתות חברתיות)
אא

בארצות הברית וברחבי אירופה מגבים את ישראל: הלילה (בין שבת לראשון) יצאו מספר הודעות תמיכה בישראל, זאת בעקבות מתקפת הפתע של חמאס על ישראל שגבתה כ-300 קורבנות.

ראש עיריית ניו יורק, אריק אדמס, פרסם תמונה של בניין העירייה, בצבעים כחול ולבן. בניין האמפייר סטייט הואר למשך שעה שלמה בצבעי הגדל הישראלי. אדמס צייץ: "בעיר ניו יורק יש את האוכלוסייה היהודית הגדולה בעולם מחוץ לישראל, ואנחנו עומדים זה לצד זה עם ישראל מדי יום - אבל אנחנו עושים זאת בנחישות גדולה יותר הלילה". גם בגרמניה הביעו סולידריות עם ישראל ושער ברנדנבורג בברלין הואר בצבעים כחול ולבן עם דגל ישראל.

"זו העת לתת לישראל למצות את ההתקפות", אמר נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. "לישראל הזכות להגן על עצמה ואזרחיה באופן מלא. אין הצדקה לטרור. ארה"ב עומדת לצידה של ישראל, נעשה הכול כדי שהיא תוכל להגן על עצמה. העולם ראה מראות קשים, ירי רקטות, אנשים נורו בבתיהם וברחוב, משפחות נרצחו".

בנוסף, בארצות הברית הגבירו כוננות בעקבות האירועים. בניו יורק הוחלט להגביר האבטחה סביב מוסדות ישראליים. בהצהרה שפרסמה הלילה המשטרה נכתב: "חטיבת הלוחמה בטרור והמודיעין של משטרת ניו יורק פועלת במתכונת כוננות גבוהה. כשאירועים בעולם עשויים להשפיע על העיר ניו יורק, אנחנו מגבירים את הנוכחות שלנו סביב בתי תפילה ואזורים נוספים".

תגיות:ברליןניו יורקשער ברנדנבורגמבצע חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה