חדשות בארץ

נתניהו ללפיד וגנץ: היכנסו לממשלת חירום רחבה - במתכונת מלחמת ששת הימים

בפגישות שקיים עם ראש האופוזיציה ויו"ר המחנה הממלכתי, הציע להם ראש הממשלה להיכנס לממשלת חירום רחבה, במתכונת של הממשלה שהוקמה ערב מלחמת ששת הימים

  • כ"ב תשרי התשפ"ד
נתניהו (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)נתניהו (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע לראש האופוזיציה יאיר לפיד וליו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ להיכנס לממשלת חירום רחבה, במתכונת של הממשלה שהוקמה ערב מלחמת ששת הימים. כך נמסר הערב (מוצאי שבת) מהליכוד.

על פי הודעת הליכוד, "במהלך הפגישות שיזם היום ראש הממשלה נתניהו עם יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ, ראש הממשלה נתניהו הציע לשניהם כניסה לממשלת חירום רחבה, באותה מתכונת שלפיה הצטרף ראש האופוזיציה מנחם בגין ז"ל לממשלת אשכול ערב מלחמת ששת הימים".

מוקדם יותר, לאחר פגישתו עם ראש הממשלה, מסר לפיד: "הודעתי לו שבמצב החירום הנוכחי אני נכון לשים בצד את כל המחלוקות, להקים איתו יחד ממשלת חירום מקצועית, מצומצמת, שתנהל את המערכה הקשה, המורכבת והממושכת העומדת בפנינו".

"נתניהו יודע שבהרכב הקיצוני והלא מתפקד של הקבינט הנוכחי, אי אפשר לנהל מלחמה. מדינת ישראל צריכה שיוביל אותה דרג מדיני מקצועי, מנוסה ואחראי. אין לי ספק שגם שר הביטחון לשעבר בני גנץ יצטרף לממשלה כזו. הקמת ממשלת חירום מקצועית תבהיר לאויבינו שרוב מוחלט של אזרחי ישראל מתייצבים מאחורי צה"ל ומערכת הביטחון. היא תבהיר לעולם, בזירה הבינלאומית, שעם ישראל מתאחד ומתייצב יחד מול האיום".

מהמחנה הממלכתי נמסר כי גנץ קיבל מראש הממשלה עדכון אודות המצב הביטחוני: "בשיחה הועלתה האפשרות להקמת ממשלת חירום. לאחר הפגישה כינס גנץ את סיעת המחנה הממלכתי. גנץ אמר לנתניהו, כי לממשלה יהיה גיבוי מלא לכל פעולה ביטחונית אחראית ונחושה. בנוסף, גנץ שוקל בחיוב את האפשרות של כניסה לממשלת חירום לתקופת המלחמה, שתתמקד אך ורק באתגרים הביטחוניים, ובאופן שיאפשר שותפות והשפעה מהותית על קבלת ההחלטות בפורומים הרלבנטיים".

תגיות:מלחמהיאיר לפידבני גנץבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה