חדשות בארץ

אלימות בדיזנגוף: ליאו די התפלל בכיכר – והותקף על ידי מפגין

מפגיני שמאל הפריעו למתפללים שהתפללו תפילת חג בכיכר דיזנגוף. אחד מהם התנגש במכוון בליאו די, ששכל את רעייתו ובנותיו בפיגוע בבקעה

  • כ' תשרי התשפ"ד
ליאו די (צילום: אורן בן חקון, פלאש 90)ליאו די (צילום: אורן בן חקון, פלאש 90)
אא

(עודכן: 12:34)

בכיכר דיזנגוף בתל אביב נערכה הבוקר (חמישי) תפילת חול המועד סוכות. אל המקום הגיעו מפגיני שמאל, שהתעמתו עם המתפללים והפריעו לתפילה.

בין המתפללים היה ליאו די, ששכל את רעייתו לוסי ובנותיו מאיה ורינה הי"ד בפיגוע ירי בבקעת הירדן. אל הרשת עלה תיעוד, בו נראה אחד המפגינים מתנגש בו במכוון בצורה אלימה במהלך התפילה.

בימין הגיבו בחריפות על המראות מדיזנגוף. השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, אמר: "התיעוד בו נראה ליאו די, שאשתו ושתי בנותיו נרצחו בפיגוע הירי בבקעה, נדחף על ידי מפגין בכיכר דיזנגוף, רק בגלל שהעז להתפלל ולהחזיק ארבעת המינים ברחובה של עיר – הוא מזעזע ומטריד. אני מגנה את זה בכל תוקף. הנחתי את המשטרה לפעול באופן נחוש נגד אותם פורעים בדיוק כמו שעצרו את היורקים אתמול לעבר הצליינים".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מסר: "ליאו די, ששכל את אשתו ובנותיו לפני מספר חודשים בפיגוע רצחני הותקף רק בגלל שהתפלל בתל אביב. אסור שתל אביב תהפוך להיות להיות מקום מסוכן לציבור המסורתי הדתי והחרדי. האחריות על הידיים של בני גנץ ויאיר לפיד. המחאה הפכה להיות מחאה נגד מסורת ישראל. זה מסוכן, תעצרו".

ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) הגיב: "תקפו אב ובעל שכול, אדם נעים הליכות שקורא לאחדות כל העת, עטור בטלית ומחזיק ארבעה מינים, בלב תל אביב. האחריות להסתה הזו נמצאת אצל יאיר לפיד ובני גנץ, שחיכו לאישור משקמה ברסלר כדי לגנות בחצי פה את התקיפה ביום כיפור. לא יעזור להם. מדינת ישראל תהיה מדינה יהודית ודמוקרטית".

ח"כ בועז ביסמוט (הליכוד) תקף את המפגינים: "פראי אדם שקמים בבוקר ומחליטים לעשות רק רע – מול אדם שחרב עליו עולמו שלוש פעמים בפיגוע אכזרי, ומחליט בכל בוקר לקום ולעשות טוב. ליאו די, אתה גיבור ומופת עבורי, אני מחזק אותך, תמשיך להפיץ אור".

שר התפוצות והמאבק באנטישמיות, עמיחי שיקלי, אמר: "כשבביטאון המחאה 'הארץ' מבקשים למחוק את היהדות, כשהפרזנטורית שלה מכנה את שרי הממשלה 'נאצים' והאדריכל שלה מייחל לראות גופות צפות בירקון, התוצאה הישירה היא רצף אירועי אלימות מאורגנת כנגד מתפללים ביום הכיפורים, פגיעה פיזית בנבחרי ציבור, והבוקר – תקיפה של אב שכול שביקש לקיים תפילת אחדות במעוז 'הליברלי'. בור ללא תחתית של הסתה פרועה ושנאת חינם. בושה".

שרת ההסברה, גלית דיסטל אטבריאן, כתבה: "רדיקל חופשי של שנאה מסתובב בתל אביב ומאתר בזווית העין אדם שמתפלל לתומו עם טלית. השונא נמלא זעם מעצם המראה היהודי המפורש מדי הזה, ואז מחיש את צעדיו ומתנגש במתפלל באופן אלים ובכוונת זדון מובהקת. יצא ככה שהמתפלל הוא הרב ליאו די – יהודי מתוק מדבש ובעל תעצומות נפש לא אנושיות, שקבר רק לפני מספר חודשים שתי בנות ואישה בגלל פיגוע טרור מחריד".

"יכול להיות שהתוקף זיהה את המותקף. יכול להיות שלא. יכול להיות שהתוקף שונא את זהותו היהודית כבר שנים. יכול להיות שהוא למד לשנוא אותה בגלל הטרנד הטרגי ששוטף את תל אביב. אבל דבר אחד בטוח: לפני המחאה הוא לא היה מרשה לעצמו להתנגש בזדון ביהודי מתפלל ככה סתם באמצע הרחוב. המחאה הזאת נתנה לו את הרשיון לשנוא, את הרשיון להתגאות בשנאה ואת הרשיון לתקוף. לא מחיצה, לא מרחב ציבורי, לא הדרה ולא דמוקרטיה: שנאת יהדות ושנאת יהודים דתיים. עכשיו זה מותר. ולא סתם מותר – עכשיו זה הרואי".

בריאיון לערוץ 14 לפני התפילה, הסביר די מדוע הגיע לכיכר דיזנגוף: "אנחנו מתפללים לחופש דת בארץ ישראל, אני חושב שכל יהודי וכל אזרח של מדינת ישראל יסכים עם זה. אנחנו לא רוצים להפריע לאנשים – הרעיון לתמוך בחופש הדת של כולם. לוסי ואני עלינו לארץ עם שתי בנות על מנת לגדל אותן במדינה יהודית חופשית, ביום כיפור ראינו שלא כל כך חופשי כאן. אם אנחנו לא יכולים לבטא את הדת שלנו בתל אביב, אז יש לנו בעיה גדולה".

תגיות:תפילהליאו דיכיכר דיזנגוף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה