חדשות בעולם

הארמנים מאיימים: "נשרוף בתי כנסת כי היהודים תומכים באזרבייג'אן"

תומכי המשטר הבדלני הארמני הציתו ככל הנראה את המרכז היהודי העולמי בירוואן, וממשיכים לאיים. נשיא ועידת רבני אירופה: "הקהילה היהודית בארמניה אינה צד"

  • כ' תשרי התשפ"ד
בית כנסת בחו"ל (צילום: Nati Shohat/FLASH90)בית כנסת בחו"ל (צילום: Nati Shohat/FLASH90)
אא

המרכז היהודי העולמי בירוואן שבארמניה הושחת השבוע, זאת בתגובה להתחממות היחסים ותמיכת ישראל במדינת אזרבייג'אן. כידוע, בימים אלו מתנהל מאבק בין המדינה לבין ארמניה. המאבק הוא סביב חבל ארץ בהרי הקווקז, אשר אוכלס בעבר על ידי ארמנים אתניים בני הדת הנוצרית וכעת מתנהל סכסוך עם האזרים על הריבונות בו.

ישראל חיזקה לאחרונה את היחסים עם אזרבייג'אן ולכן תומכי המשטר הבדלני הארמני בגורנו קרבאך הציתו, לכאורה כמובן, את המרכז היהודי העולמי בירוואן שבארמניה. במקביל להשחתה, מהארגון נמסר: "היהודים הם אויבי האומה הארמנית, השותפים לפשעים הטורקים ומשטרו של אלייב העקוב מדם נגד הרפובליקה של ארמניה וארטסח, שותפים לגירוש הכוחני של יותר מ-100 אלף אנשים מארצות האבות הארמניות. המדינה היהודית מספקת נשק למשטרו של אלייב הפושע, יהודי אמריקה ואירופה תומכים בו באופן פעיל. היהודים הם האויבים של המדינה הארמנית והעם הארמני". עוד הוסיפו: "אם רבנים יהודים בארה"ב ובאירופה ימשיכו לתמוך במשטרו של אלייב, נמשיך לשרוף את בתי הכנסת שלהם במדינות אחרות. כל רב יהיה על הכוונת שלנו. אף יהודי ישראלי לא ירגיש בטוח להגיע למדינות אלו".

נשיא ועידת רבני אירופה, הרב פנחס גולדשמידט, אמר ל"מעריב": "מקרה ההשחתה של המרכז היהודי בארמניה מדאיגה. הקהילה היהודית בארמניה אינה צד בסכסוך בחבל נגורנו-קראבח. אני קורא לנשיא והאגן חאצ'טוריאן לגנות את המעשה הנתעב. על הממשלה הארמנית לתגבר את האבטחה סביב הקהילה היהודית ולמצות את הדין עם האחראים למעשה אנטישמי זה. אני מחזק את ידיה של הקהילה היהודית בארמניה ומתפלל שהיא תמשיך לחגוג את חג הסוכות ותמשיך את פעילותה הענפה".

הרב זמיר איסייב, רבה של הקהילה הספרדית גיאורגית באזרבייג'אן, מסר: "הזהרתי לפני שבועות אחדים כי שהייה בארמניה מסוכנת ליהודים. לא רק אני הזהרתי – גם משרד התפוצות בישראל פעמיים ציין במיוחד רק בחודש האחרון שיש סבירות לפעולת כנגד היהודים בגלל היחסים הקרובים עם אזרבייג'אן. החזרת קרבאך לשליטת אזרבייג'אן ופירוק הרפובליקה המקומית הציתה אש השנאה כנגד היהודים בטענה מופרכת של האחראיות ישראלית לנעשה באזור. צר לי שהדברים אכן מתממשים. זה היה צפוי כי שיח שנאה תמיד הופך למעשים אלימים. חילול בית כנסת בכל מקום בעולם הוא פשע חמור ואין לקבל בשום פנים ואופן מעשה ברברי שכזה בלי תגובה הולמת. אסור להיכנע לאיומים".

תגיות:בית כנסתישראלאזרבייג'אןארמניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה