חדשות בארץ

נתניהו: "משטר הטרור של איראן מייצא הרס וחורבן. הוא לא ימנע מאיתנו להרחיב את מעגל השלום"

ראש הממשלה הגיב לדבריו של המנהיג העליון האיראני, עלי חמינאי, שגינה את סעודיה ואיים על ישראל בשל קידום הנורמליזציה. שר הביטחון יואב גלנט הוסיף: "חמינאי מנסה לחבל במאמצי השלום באיומי סרק"

נתניהו (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)נתניהו (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב היום (שלישי) לאיומים שהשמיע המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, על ישראל. חמינאי אמר, בין היתר, כי "סופו של המשטר הציוני מלא השנאה והכעס כלפי איראן ומדינות אחרות באזור - להתכלות". חמינאי גם מתח ביקורת על סעודיה, המנסה לקדם נורמליזציה עם ישראל.

נתניהו מסר כי "בעוד שמשטר הטרור של חמינאי מייצא הרס וחורבן, ישראל מקדמת קידמה ושלום. בדיוק כפי שאיראן לא מנעה מאיתנו להשיג את 'הסכמי אברהם', איראן גם לא תמנע מאיתנו להרחיב עוד יותר את מעגל השלום לטובת אזרחי ישראל, עמי האזור והאנושות כולה".

שר הביטחון יואב גלנט התייחס גם הוא לביקורת שמתח המנהיג העליון של איראן על סעודיה: "משטר הטרור הרצחני באיראן הצליח כבר לפורר כמה מדינות עליהן השתלט, עכשיו הוא מנסה לחבל במאמצי השלום באיומי סרק. ‏איראן תמשיך לפעול להפצת טרור והרס, ישראל - להשגת ביטחון לאזרחיה ושלום במזרח התיכון".

חמינאי תקף את ישראל בנאומו לציון הולדת מייסד האסלאם ואמר כי "הציונים לא מרוצים עם המדינות שסובבות אותם, הם שונאים גם את מצרים, עיראק וסוריה. מדוע? כי המטרה העיקרית של המשטר הציוני הייתה לכבוש טריטוריות מהנילוס ועד הפרת והחידקל, וזה לא קרה. המדינות האלה לא אפשרו את זה".

לפי סוכנות הידיעות האיראנית, אירנ"א, חמינאי הוסיף כי "בקוראן כתוב 'כעס ותמות מכעס', וכך יהיה. הציונים גוססים עכשיו, וסופם יהיה למות מכעס". על סעודיה אמר המנהיג האיראני: "מדינות המבקשות לנרמל את היחסים עם ישראל מהמרות על סוס מפסיד. העמדה המובהקת של הרפובליקה האיסלאמית היא שמדינות שיהמרו על נורמליזציה עם ישראל - יפסידו".

גם נשיא איראן, איברהים ראיסי, יצא נגד ההסכם המסתמן: "הנורמליזציה של היחסים עם המשטר הציוני היא מעשה ריאקציוני ורגרסיבי עבור כל ממשלה בעולם המוסלמי. הפתרון לאויב אינו פשרה וכניעה, אלא התנגדות". עם זאת, הוא לא נקב בשמה של מדינה כלשהי.

תגיות:איראןבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה