חם ברשת

"ירקו עליי ועל בני רק בגלל שאני חרדי"

‏מקרה נוסף של אלימות כלפי חרדים בפתח תקווה: "תוך כדי שיחה, כשאנו על המדרכה, מגיעים שני בני נוער על קורקינט, יורקים לכיווננו וממשיכים בנסיעה תוך כדי צחוק פרוע ומתריס"

  • י"ח תשרי התשפ"ד
אילוסטרציה (פלאש 90)אילוסטרציה (פלאש 90)
אא

"מזעזע!" – כך הגדיר איש התקשורת ינון מגל מקרה חמור שהתרחש השבוע בפתח תקווה, במסגרתו אדם נוסף הותקף רק בשל היותו חרדי. המקרה הזה מצטרף לשורה של מקרים אחרים, בהם החרדים סופגים אלימות מילולית ופיזית רק בשל אמונתם. כהרגלו, מגל בחר לפרסם את הסיפור ובאמצעות חשבון הטוויטר שלו, הביא את המקרה המזעזע לידיעת הציבור.

"מועדים לשמחה", כתב לו אדם חרדי. "התלבטתי האם לעדכנך באירוע זה - אבל בסופו של דבר החלטתי שבימים אלה, שבהם כל משפט קטן שיוצא מפיו של חרדי או של סתם איש ימין תופס כותרות, כדאי לומר שלא חסרים גם מקרים הפוכים.

"אני חרדי, תושב פתח תקווה מזה כשנה ולפני זה הייתי בבני ברק. בליל שבת, חג סוכות, צעדתי לתפילת ערבית בבית הכנסת. נעצרתי לשוחח עם חבר ברחובה של העיר, סמוך לבית הכנסת. זה מקום מרכזי בפתח תקווה, רחוב ארלוזורוב פינת טרומפלדור. תוך כדי השיחה, כשאנו על המדרכה, מגיעים על קורקינט שני בני נוער. הם יורקים לכיווננו וממשיכים בנסיעה תוך כדי צחוק פרוע ומתריס.

"בתחילה לא שמתי לב, אבל החבר עמו שוחחתי אמר לי : 'הוא לא ירק עליך?'. הסתכלתי על החליפה, ואכן ראיתי שירקו ופגעו בי ובבני בן ה-11 שעמד לידי. אין לתאר את הרגשת הגועל מצד אחד, וההשפלה מצד שני. כאן במדינת היהודים, מתייחסים כך לאדם רק בגלל חרדיותו". אותו אדם הוסיף כי בנו עדיין בטראומה. מגל, כמו רבים אחרים ברשת, גינה את המעשה וכתב: "להיות חרדי בישראל, 2023".

אין זה המקרה היחיד שבו חרדי הותקף ברחוב לאחרונה. כך, לדוגמה, פעיל שמאל בחר להפיץ ברשת תמונה של מקבץ נדבות ולבזות אותו רק בשל חזותו החרדית. הרשת לא נותרה אדישה למקרה הזה ולפרסום התמונה בטוויטר - בה אדם חרדי נראה מושיט יד לעזרה, וסופג עלבון בשל היותו חרדי. מתחת לתמונתו של החרדי שבסך הכל ביקש נדבה נכתב: "זה מה שקורה כאשר לא לומדים לימודי ליבה. מגדל משה אביב, רמת גן, עכשיו". בהמשך הגיעה התנצלות.

תגיות:חרדיינון מגלחם בטוויטר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה