חדשות בארץ

קורא תיגר על לפיד: בן ברק הודיע כי יתמודד על ראשות "יש עתיד"

לראשונה מאז הקמתה, מפלגת "יש עתיד" הכריזה שתקיים בחירות לתפקיד יושב הראש. ח"כ רם בן ברק, שבעבר הודיע כי יתמודד, בישר על כך רשמית לחברי המפלגה. היו"ר לפיד מיהר להודיע על התמודדות מול בן ברק

רם בן ברק (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)רם בן ברק (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

חבר הכנסת רם בן ברק הודיע הערב (שני) לחברי מפלגת "יש עתיד", כי יתמודד על ראשות המפלגה מול יאיר לפיד. הבחירות הפנימיות ייערכו לקראת סוף חודש דצמבר בוועידת המפלגה.

בהודעתו מסר בן ברק כי הוא מתכוון לאסוף 75 חתימות שיאפשרו לו להתמודד, כפי שמחייב התקנון. גורמים במפלגה העריכו הערב כי בן ברק יצליח לאסוף את החתימות, וגם בוועידה "רוצים התמודדות". בעקבות הודעתו של בן ברק, הודיע גם לפיד כי בכוונתו להתמודד על תפקיד יו"ר יש עתיד. לפיד מסר למקורביו כי "הפכנו היום את 'יש עתיד' לדמוקרטית כי זה צעד הכרחי בהתבגרות שלנו כמפלגת שלטון".

רם בן ברק, בן 65, המשנה לראש המוסד לשעבר, אמר בשיחה עם כתבים: "אם הייתי חושב שאני הולך להתרסק, לא הייתי עושה את זה. אני רוצה לנצח ואני מאמין שאני הולך לנצח".

חברי ועידת "יש עתיד" קיבלו הודעה כי במהלך חודש דצמבר תתכנס ועידת המפלגה השנתית. חברי ועידה, העומדים בכל הקריטריונים, יכולים להגיש את מועמדותם לבחירה על פי התקנון עד תחילת נובמבר.

הקריטריונים להתמודדות על ראשות המפלגה הם: כשיר להיות ראש ממשלה על פי החוק, חבר מפלגה לפחות שלוש שנים רצופות, לפני מועד הבחירות לראשות המפלגה ולא הורשע בעבירה שיש עימה קלון, ולא הוחלט להעמידו לדין בעבירה שיש עימה קלון.

יש לציין כי זו תהיה הוועידה השנייה של המפלגה, לאחר שב- 4 בינואר 2022 קיימה המפלגה את ועידתה הראשונה לאחר עשור מיום הקמתה. באותה ועידה לא נערכה הצבעה, כי מלבד לפיד לא היו מועמדים נוספים.

נזכיר כי בחודש דצמבר שעבר העלה השר שלמה קרעי הצעת חוק שלפיה מפלגות המייצגות לפחות 15 אחוזים מהציבור הישראלי, כלומר 18 ח"כים, יחויבו בקיום בחירות מקדימות (פריימריז) לראשות המפלגה ולרשימה לכנסת. כמו כן הוצע כי לפחות 1,500 חברי ועידה יהיו חייבים להצביע בבחירות הפנימיות. החוק בסופו של דבר לא עלה להצבעה.

תגיות:יש עתידרם בן ברקיאיר לפיד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה