חדשות בעולם

טראמפ התייצב לתחילת משפטו: "רודפים אותי"

נשיא ארה"ב לשעבר נאשם שהחברה שבבעלותו ניפחה שווי של נכסים בדו"חות הכספיים, כדי לזכות בהטבות מס. עם הגעתו לבית הדין אמר: "המשפט הזה הוא פוליטי, הם עושים הכל כדי "לתפוס את טראמפ". מנגד, בית המשפט העליון בארה"ב את התמודדותו בבחירות

טראמפ (צילום: shutterstock)טראמפ (צילום: shutterstock)
אא

נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, שהצהיר באחרונה על כוונתו להתמודד שוב על הנשיאות, הגיע היום (שני) לניו יורק, כדי להשתתף במשפט אזרחי שנפתח נגד התאגיד אשר בבעלותו.

התביעה טוענת שטראמפ, ילדיו דונלד טראמפ ג'וניור, אריקה ואיוונקה, הגישו לרשויות המס ולגורמים כלכליים נתונים כוזבים, והפריזו בהערכות נכסי הנדל"ן שלהם, לצורך קבלת הטבות מס, הלוואות בתנאים נוחים והטבות פיננסיות אחרות. התביעה דורשת ממנו לשלם פיצויים בסך 250 מיליוני דולרים, וכן דורשת לאסור על טראמפ ועל משפחתו לכהן בתפקידים בתאגיד בניו יורק. כמו כן התביעה מבקשת שעל התאגיד יוטל איסור לבצע עסקאות במשך החמש שנים הקרובות.

מנגד זכה הנשיא לשעבר לקצת "נחת" לאחר שבית המשפט העליון של ארה"ב הודיע שלא ידון בעתירה שביקשה לפסול אותו מהתמודדות נוספת לנשיאות, בשל החלק המיוחס לו במהומות הקפיטול.

לפני כניסתו לאולם אמר טראמפ, בהתייחסו לתביעה של מדינת ניו יורק: "אף בנק לא נפגע, שום פשע לא בוצע פה מלבד הפשע נגדי. הבנקים מיוצגים על ידי משרדי עורכי הדין הגדולים ביותר בניו יורק והם רודפים אותי בגלל שאני מוביל בסקרים לבחירות. מה שיש לנו פה זו בזיון למדינה שלנו, בזיון שמעולם לא נראה כמותו. המשפט הזה הוא פוליטי, הם עושים הכל כדי 'לתפוס את טראמפ'".

קודם לכן כתב הנשיא לשעבר ברשת החברתית שלו Truth: "אגיע לבית המשפט כדי להילחם על שמי ועל המוניטין שלי. משרד המשפטים הוא מושחת, המדינה שלנו מושחתת ולכן אני רץ לנשיאות".

נזכיר כי נגד טראמפ הוגשו כתבי אישום נוספים, במדינות וושינגטון ופלורידה, בגין לקיחת מסמכים מסווגים מהבית הלבן לאחוזתו בפלורידה, ובגין "ניסיונותיו להפוך בדרכי מרמה את תוצאות הבחירות שבהן הפסיד לג'ו ביידן".

תגיות:בית משפטדונלד טראמפארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה