חדשות בארץ

בג"ץ אישר להרוס את בית אחי המחבל שרצח את האחים הלל ויגל יניב הי"ד

לאחר שמערכת הביטחון הרסה את הבית בו התגורר המחבל שביצע את הירי, החליטו השופטים לאשר להרוס גם את ביתו של אחיו שהיה שותף לתכנון הפיגוע

האחים הלל ויגל יניב הי"ד ((באדיבות המשפחה)האחים הלל ויגל יניב הי"ד ((באדיבות המשפחה)
אא

הרכב שופטי בג"ץ, עוזי פוגלמן, יצחק עמית ויחיאל כשר דחו היום (שני) שתי עתירות, שהוגשו נגד החלטת מערכת הביטחון על הכוונה להרוס את בית המחבל ח'אלד ח'רושה, אשר ביצע יחד עם אביו ואחיו, את הפיגוע בכביש 60 שבו נרצחו האחים הלל ויגל יניב הי"ד.

נזכיר כי בחודש מאי האחרון, בעקבות הפיגוע, הוציא מפקד פיקוד המרכז צו החרמה והריסה לבתים בו התגוררו שלושת בני משפחת ח'רושה, בעקבותיו הוגשו עתירות. בחודש אוגוסט האחרון נהרס בשכם בית המחבל שביצע את הירי, עבד אלפתאח ח'רושה.

העתירה הראשונה נגד הכוונה להרוס את בית אחי המחבל הוגשה בידי פלסטיני שטען כי הבית בו התגורר האח עדיין שייך לו, משום שהוא זה שמכר את הנכס לחמיו של המחבל, אך עסקת המכר טרם הושלמה. העתירה השנייה הוגשה על ידי המחבל עצמו, שטען כי דירת המגורים אשר כלפיה הוצא צו ההריסה נרכשה על ידי חותנו, אולם טרם שולמה בגין רכישתה מלוא התמורה וטרם נרשמו זכויותיו בנכס.

המחבל הוסיף כי בבית מתגוררים אשתו וילדיו הקטינים, ילדה כבת 4 וילד כבן שנתיים, שלא הייתה מהם מעורבות או ידיעה מוקדמת על הפיגוע. כמו כן טען כי הוא לא ביצע את הירי.

צה"ל ביקש מהשופטים לדחות את העתירות על הסף. בתגובה לבית המשפט ציינה מערכת הביטחון כי "מהמידע המצוי בידי כוחות הביטחון עולה כי המחבל ובני משפחתו נוהגים בדירת המגורים מנהג בעלים מזה מספר שנים, וכי מתחקור המחבל ובני משפחתו עולה כי האחרונים רואים בחותנו של המחבל כבעל הזכויות בדירת המגורים, ולא במי שמכר לו את הנכס".

בפסק הדין קבעו השופטים כי חוות הדעת שהגישו גורמי הביטחון מבססת היטב את המשמעות ההרתעתית של הריסת בתי מחבלים. "האפקט ההרתעתי של הריסת בתי מחבלים הוא משמעותי, ולכן יש מקום להמשיך לעשות שימוש בכלי זה". בית המשפט דחה את טענת המחבל, לפיה למפקד כוח צה"ל אין סמכות לחתום על צו המורה להחרים ולהרוס בית. עוד קבעו השופטים, כי גם אם לא ביצע את הירי בפועל הרי שהוכחה מעורבותו בתכנון הפיגוע.

תגיות:בג"ץהלל ויגל יניב הי"דהריסת בית מחבל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה